Tres guardons i un projecte

La Universitat Politècnica de València triomfa als Premis i les Subvencions d'Innovació Missions València 2022

[ 22/12/2022 ]

Les millors innovacions en educació superior el 2022 han nascut al si de la Universitat Politècnica de València. Així ho han corroborat els premis i les subvencions d'Innovació Missions València organitzats per la Delegació d'Innovació i Gestió del Coneixement de l'Ajuntament de València i el centre d'innovació Las Naves. En concret, la UPV ha aconseguit els premis a les tres modalitats de la categoria Millor investigació universitària en innovació en grau, màster i doctorat, dotada cadascuna amb 6.000 euros.

En la modalitat de grau, el primer premi ha recaigut al treball final de grau València en 15 minuts: modelització geoespacial de la ciutat, d'Aida Villalba Ortiz, estudiant del Grau en Ciència de Dades, dirigit pel professor José Miguel Carot Serra. En aquesta mateixa modalitat, ha resultat premiat amb una menció especial –i 3.000 euros– el treball Connectat amb el Túria. Projecte de disseny urbà, de Francesc Vaquer Gregori, alumne del Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte, sota la direcció de Marina Puyuelo Cazorla i Lola Merino Sanjuán.

Per la seua banda, el treball final de màster titulat Avaluació i disseny d'instal·lació de climatització per a bloc d'habitatges basat en bomba de calor, fotovoltaica i emmagatzematge tèrmic, de Borja Tomás Pallás Vázquez, de l'Institut Enginyeria Energètica, ha obtingut el premi a la categoria de màster. Per a aquest estudi, Pallás, estudiant del Màster Universitari en Tecnologia Energètica per a Desenvolupament Sostenible, ha comptat amb la direcció dels professors Emilio Navarro Peris i Pablo Carnero Melero.

El premi en la modalitat de doctorat ha estat per a l'Estudi de sistemes renovables avançats per al desenvolupament energètic sostenible, de Paula Bastida Molina, dirigit per Elías Hurtado Pérez. Bastida és graduada en Enginyeria Elèctrica i Màster Universitari en Enginyeria Industrial. I també en la modalitat de doctorat, la menció especial va ser per a la tesi 'La cartografia com a estratègia per rescatar les pèrdues d'identitat al paisatge', de María José Gutiérrez González, llicenciada en Belles Arts i titulada del Màster Universitari en Arts Visuals i Multimèdia. Han dirigit la tesi els professors Francisco Giner Martínez i Cristina Portalés Ricart.

Projecte subvencionat

En aquest esdeveniment també es donaren a conèixer els projectes que se subvencionen des de Missions València, als quals es destinen un total d'un milió d'euros. En aquest apartat resultà seleccionat el projecte Descarbonitzar València barri a barri: Quadre de comandament de polítiques climàtiques territorialitzades, de la Universitat Politècnica de València, que va rebre 90.767,43 euros.

El projecte, desenvolupat per l'Institut Enginyeria Energètica de la UPV, proposa un quadre de comandament de polítiques climàtiques de barris basat en dades obertes i adaptat a la ciutat de València, que siga capaç de simular el potencial impacte social, econòmic a escala de barri i energètic d’un catàleg de polítiques climàtiques mesurat a través d’indicadors. L'eina serà modular i permetrà un salt qualitatiu a la planificació de les actuacions. Ha recollit el xec Tomás Gómez Navarro, director de l'Institut d'Enginyeria Energètica.

Peu de foto: d'esquerra a dreta, Aída Villalba Ortiz, Paula Bastida Molina, Tomás Gómez Navarro, Francesc Vaquer Gregori i María José Gutiérrez González.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom