Càtedra CQI - Valencia Innovation Experience

La Càtedra desenvoluparà accions formatives, de recerca i de transferència de coneixement en l'àmbit de la gestió de la innovació

[ 29/09/2022 ]

L’Institut Europeu de la Innovació i la Gestió (IEIG) i la UPV impulsen la creació de la Càtedra CQI - València Innovation Experience, amb la finalitat de fomentar la generació d'innovació a València.

La Càtedra està adscrita al Centre de Gestió de la Qualitat i del Canvi de la Universitat Politècnica de València, i desenvoluparà accions formatives, de recerca i de transferència de coneixement en l'àmbit de la gestió de la innovació.

Segons explica Yinglong Qiu, president de l’Institut Europeu de la Innovació i la Gestió, la Càtedra vol ser un nexe d'unió entre els diferents actors de l'ecosistema d'innovació de la Xina, els ecosistemes llatinoamericans i l'ecosistema de València, en el qual la UPV és un actor principal i destacat.

“Volem promoure i desenvolupar experiències d'innovació a València entre els membres de les diferents organitzacions dels ecosistemes, a través de missions acadèmiques, diplomes, màsters i altres activitats docents i investigadores i de transferència de coneixement. Tenim confiança absoluta en la UPV, com a millor politècnica d'Espanya en el rànquing de Xangai, internacionalment reconegut com l'indicador d'universitats més prestigiós del món”, afirmen des de l’IEIG.

L'intercanvi de personal dels centres docents i de recerca de la UPV amb universitats i empreses de la Xina és un altre dels objectius de la Càtedra. Per això treballaran amb graus i màsters, estades d'investigació predoctorals i postdoctorals, beques, projectes internacionals, celebració de congressos i trobades, direcció de tesis doctorals, publicacions i, especialment, en accions de transferència de coneixement, expliquen des de l’IEIG.

Expansió de la cultura de la innovació

El professor i investigador de la UPV José Manuel Jabaloyes és el director de la Càtedra CQI - València Innovation Experience. Segons el professor, la Càtedra permetrà “generar treball en xarxa per i per a l'expansió de la cultura de la innovació entre la UPV, altres universitats i estructures d'investigació, les empreses i les entitats rectores de ciència i tecnologia”.

José Manuel Jabaloyes destaca que la Càtedra permetrà a les persones integrants de totes aquestes organitzacions, especialment a l'alumnat de la UPV i tota la comunitat universitària, participar en activitats d'experiències de generació d'innovació a València.

El rector de la UPV, José E. Capilla, i el president de l’IEIG, Yinglong Qiu, han formalitzat la creació de la Càtedra en un acte a la UPV que ha comptat amb l'assistència de representants de totes dues organitzacions. La Càtedra s'estableix per una duració inicial de dos anys, que poden prorrogar-se.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom