Magistrals 2022

Per 5è any consecutiu, la Universitat Politècnica de València selecciona 25 docents a partir d'una enquesta realitzada entre els alumnes de primer

[ 26/05/2022 ]

“Vas fer fàcil el difícil, i els somnis es van convertir en realitat”. “Gràcies per ensenyar-nos que no tenim límit i, sobretot, gràcies per l'afecte i el respecte amb els quals feies les classes”. “Gràcies per posar-li passió i amor a les lliçons des del primer moment”. “Som la càrrega i tu el camp magnètic. Gràcies per donar-nos la força per a seguir cap avant”. “Eres la persona amb la qual més he après des que tinc ús de raó”. “Eres el professor que mai va dubtar de les meues possibilitats, va confiar en mi i ara estic en el lloc que sempre havia somiat”. “Gràcies per ensenyar-nos que aprendre és viure”.

Aquestes són algunes de les emotives dedicatòries que els alumnes de primer curs de la UPV han dedicat als seus professors de Secundària que els van deixar una petjada inesborrable. Cadascuna d'aquestes frases està recollida en el diploma que es va lliurar ahir als 25 magistrals de 2022. I és que la Universitat Politècnica de València va tornar a celebrar presencialment l'acte Magistrals, una iniciativa exclusiva que pretén reconèixer la labor de tota una professió: la del docent d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.

13 dones i 12 homes excepcionals

En aquesta cinquena edició, la UPV ha seleccionat a 13 dones i 12 homes excepcionals a partir d'una enquesta realitzada entre l'alumnat de primer curs. Són els estudiants mateixos qui recomanen un professor o professora amb nom i cognoms, algú que els ha marcat per les seues excepcionals capacitats, un docent al qual recorden per la seua dedicació, el domini de la seua assignatura, la seua paciència, la seua implicació i la seua habilitat per a motivar els alumnes. I, per això, el reconeixement té més valor.

Com en les quatre edicions anteriors, hi ha magistrals arribats de qualsevol racó de la Comunitat Valenciana: de Benigànim, Xàtiva, Elx, Alzira, Foios o Xàbia. Els docents imparteixen principalment assignatures de Matemàtiques, Física, Química, Dibuix Tècnic… però també n'hi ha de Llengua i Literatura o fins i tot de Mitjans de Pagament Internacional. Treballen tant a l'ensenyament públic com a la privada o concertada.

Dos professors repeteixen per quarta vegada

Es dóna la circumstància que dues de les persones més votades repeteixen reconeixement per quarta vegada. Son Rosa Bens, professora de Física del Salesians Sant Antoni Abat de València, i José Luis Carrillo, que imparteix Matemàtiques a l'IES Joan Fuster de Sueca.

En nom de totes les persones homenatjades del 2022, ha pres la paraula María Pilar Gomis, professora de l'IES Pare Vitòria, d'Alcoi. Gomís ha agraït especialment la curiositat dels alumnes –“sóc jo qui té un deute de gratitud permanent amb vosaltres”– i ha aprofitat l'ocasió per a reivindicar el paper del docent: “S'ha demostrat que el principal predictor de l'èxit futur dels alumnes no és, com s'havia vingut sostenint fins ara, el nivell sociocultural dels pares, sinó el grau d'entusiasme i de passió que el professor imprimeix a les seues classes”.

Notícia en UPV TV

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors