Doctor honoris causa

La Universitat Politècnica de València investeix l'arquitecte urbanista de prestigi internacional Antonio Font i Arellano

[ 20/05/2022 ]

La Universitat Politècnica de València ha investit l'arquitecte urbanista Antonio Font i Arellano com a doctor honoris causa, un reconeixement que el nou doctor ha viscut com “un regal magnífic”. Autor del passeig marítim de la Vila Olímpica de Barcelona i de la reordenació urbanística de les vores dels cinturons de la ciutat, Font s'ha declarat realment satisfet del seu esforç per relacionar docència, investigació i activitat professional.

Preguntat per l'urbanisme de la ciutat de València, Font s'ha mostrat molt expressiu. “Porte seguint-li la pista més de 40 anys i he vist un canvi fantàstic. Fantàstic. València té uns avantatges indiscutibles: a part d'aquestes enormes avingudes amb uns arbres magnífics, té a l'horta pegada a les parets de la ciutat. Això vol dir que teniu el verd immediatament al costat. La ciutat està bellíssima i dóna molt gust venir-hi”.

Reinvindicar l'urbanisme com a arma de progrés

En l'acte d'investidura, Font ha aprofitat el seu discurs per a reivindicar l'urbanisme “social i acadèmicament, tractant de donar-li un nou impuls, tornant a legitimar-lo com a instrument i arma potent per al progrés de la nostra societat, en el respecte al territori i a la ciutat com a patrimoni col·lectiu, i convidant a la seua renovació disciplinar i professional, des d'una posició ètica de compromís amb les noves situacions i la voluntat d'afrontar els problemes reals del nostre entorn”.

Antonio Font és un arquitecte de prestigi internacional. Com a catedràtic, és un referent a les escoles d'Arquitectura d'Espanya quant a docència i investigació en urbanisme i ordenació del territori. Va ser Premi Nacional d'Urbanisme i ha realitzat els plans generals d'ordenació urbana de diversos municipis. Font ha sigut el mestre dels urbanistes espanyols i ha tingut un paper fonamental en el desenvolupament de les universitats politècniques.

Nomenament amb més de 150 adhesions

La iniciativa del nomenament va sorgir del Departament d'Urbanisme de la UPV i ha comptat amb el suport de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la UPV i el Col·legi Oficial d'Arquitectes de la Comunitat Valenciana a més de prop de 150 adhesions de professionals nacionals i internacionals. Els professors Javier Pérez d'Igualada i Enrique Giménez Bladrés han sigut els seus padrins.

Segons el director del Departament d'Urbanisme de la UPV, Javier Pérez Igualada, “Antonio Font va tenir un paper determinant en la formació i promoció del nucli inicial de professorat d'Urbanisme a l'Escola d'Arquitectura. Li devem molt. Va recolzar també a la nostra universitat el desenvolupament de la investigació en urbanisme i ordenació del territori, i la seua projecció internacional.”

La singularitat de la UPV

En aquest acte, que suposa la “gradual recuperació de la vida universitària”, el rector de la UPV José E. Capilla ha volgut destacar que “som una universitat presencial i hem de traure-li el màxim partit. Però també hem d'aprofitar les oportunitats que ens brinden els entorns virtuals i les activitats a distància”.

Quant a la LOSU, el rector s'ha mostrat preocupat. “No hem tingut un adequat i necessari debat, en l'àmbit universitari, sobre quin model d'universitat volem. I a més, el text perd flexibilitat quan tracta aspectes clau que afecten la governança i l'autonomia universitària”.

Sobre el Pla Pluriennal de Finançament, el rector Capilla ha reclamat que “es tinga en compte la singularitat de la Universitat Politècnica de València pel que fa a especialització, investigació, així com la seua important aportació a l'entorn socioeconòmic”.

Com és habitual, en l'acte d'investidura, celebrat al Paranimf de la UPV, s'ha investit també als nous doctors i doctores i s'han lliurat els premis extraordinaris de tesis doctorals.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors