Entre els espanyols amb més talent

Forbes inclou al catedràtic Jaime Gómez en la seua Llista Top 50 dels espanyols més premiats

[ 15/12/2021 ]

La revista Forbes ha publicat la seua Llista Top 50 dels espanyols més premiats i, entre ells, es troba l'investigador de la Universitat Politècnica de València, Jaime Gómez-Hernández. Forbes destaca l'impacte internacional de la investigació que duu a terme el catedràtic de la UPV, que el converteix en una “eminència en la investigació sobre aigües subterrànies”. De fet, Jaime Gómez és, actualment, el professor universitari espanyol més citat en aquest camp.

Aquesta llista, que ja es fa des de fa anys en l'edició de Forbes en EE. UU, arriba per primera vegada a Espanya. Per a la seua elaboració s'han seleccionat aquells perfils de diferents àmbits i sectors que han sigut més guardonats per la seua trajectòria i projectes en els últims cinc anys i a nivell internacional.

Jaime Gómez-Hernández és catedràtic d'Enginyeria Hidràulica a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de la UPV i responsable del grup d'Hidrogeologia de l'Institut d'Enginyeria de l'Aigua i Medi Ambient (IIAMA) de la Universitat Politècnica de València.

En 2020 va rebre el premi Prince Sultan bin Abdulaziz International Prize for Water (PSIPW), el més important en el camp de l'enginyeria de l'aigua a nivell mundial, que reconeixia les contribucions científiques en el camp de les aigües subterrànies realitzades per l'investigador valencià.

També l'any passat va ser guardonat amb la medalla William Christian Krumbein 2020, atorgada per la International Association for Mathematical Geosciences (IAMG) i considerada com l'equivalent al Premi Nobel en el camp d'investigació sobre matemàtiques aplicades a les ciències de la Terra i va ser nomenat Distinguished Lecturer per la mateixa associació per a representar-la en una gira mundial que mai va poder fer-se per la pandèmia.

Aquests mèrits són destacats ara per la revista Forbes i situen a Gómez en un llistat al costat de personalitats espanyoles dels més diversos àmbits, des de l'esport, fins a l'economia, cultura, innovació o ciència, entre molts altres.

“Per a mi, aparèixer en aquest llistat ha sigut una sorpresa, i venint de la revista Forbes, en el meu cas reconeix la immensa fortuna que he tingut en estar envoltat de mentors, col·laboradors, doctorands i, també, per què no dir-ho, de familiars, que m'han ajudat i donat suport a desenvolupar una carrera científica que, durant 2020, s'ha vist reconeguda, internacionalment, pels meus propis parells”, assenyala Jaime Gómez.

Més sobre Jaime Gómez

Jaime Gómez-Hernández és un dels científics més reconeguts a nivell mundial en l'àmbit de la Hidrogeologia. Els seus estudis per a la caracterització de l'heterogeneïtat d'aqüífers són avui una referència internacional. Per exemple, les seues contribucions han sigut fonamentals per a la introducció de la simulació estocàstica en hidrogeologia, que ara s'usa a tot el món per a l'avaluació de la incertesa en els sistemes aqüífers.

Durant els seus més 30 anys dedicats a la investigació ha publicat més d'un centenar d'articles en revistes científiques, que han rebut més de 7000 cites. A més, també és editor associat en les més prestigioses revistes del seu sector, entre elles Mathematical Geosciences, Advances in Water Resources Springer Nature Applied Science o Frontiers in Earth Sciences, i actual president de geoENVia, l'Associació Internacional de Geoestadística Mediambiental i vicepresident del Grup Espanyol de l'Associació Internacional de Hidrogeòlegs.

Metodologia

Per a l'elaboració d'aquesta llista, Forbes va identificar els principals premis concedits a nivell internacional en diferents branques professionals, empresarials i científiques, així com artístiques i culturals. Després es va destriar entre les entitats amb major rellevància i autoritat en el seu sector. En un període comprès d'octubre de 2021 a cinc anys arrere, es va examinar el palmarès de dites premiades per a recopilar a tots els espanyols reconeguts. Finalment, es va seleccionar als guanyadors amb més impacte en l'àmbit internacional.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom