Professor UPV en excedència

Gabriel Ferrero és el nou president del Comitè de Seguretat Alimentària Mundial, la principal plataforma de l'ONU per a la lluita contra la fam

[ 25/10/2021 ]

Gabriel Ferrero, professor de la Universitat Politècnica de València en excedència, és el nou president del Comitè de Seguretat Alimentària Mundial (CSA), la principal plataforma del sistema de les Nacions Unides per a la lluita contra la fam. Ferrero va obtenir un total de 73 vots a favor, dels 121 possibles.

Fins a l’any 2006, Ferrero estigué vinculat a la UPV, primer com a estudiant de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers Industrials, més tard com a professor del Departament de Projectes d’Enginyeria, i finalment com a responsable del Centre de Cooperació al Desenvolupament. El 2006, es va incorporar al Ministeri d’Afers Exteriors, i el 2011 ingressà a l’ONU com a assessor.

Els darrers anys ha exercit diversos càrrecs en l’administració espanyola i internacional: ambaixador en missió especial per a la Seguretat Alimentària Mundial des del mes d’abril i, amb anterioritat, director general de Polítiques per al Desenvolupament Sostenible al Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació.

Assessor de Ban Ki-moon

Ferrero ha dedicat la seua carrera professional íntegrament al desenvolupament sostenible i a la cooperació internacional. És reconeguda la seua labor en la construcció de l’Agenda 2030 i en l’impuls del Repte Fam Zero durant la seua etapa com a assessor de l’anterior secretari general de l’Organització de les Nacions Unides, Ban Ki-moon.

Cooperant, investigador i acadèmic, és autor de més de 50 publicacions. “Continue aprenent sobre el terreny, investigant i publicant. I, respecte al futur, soc un optimista”, diu Ferrero.

Comitè de Seguretat Alimentària Mundial

El Comitè de Seguretat Alimentària Mundial adopta acords globals, basats en l’evidència científica, sobre les qüestions més rellevants per a la seguretat alimentària i la nutrició al món. Les seues orientacions són elevades a l’Assemblea General de l’ONU i a la conferència de la FAO. El CSA és una de les plataformes més inclusives i participatives de tot el sistema de les Nacions Unides, ja que integra múltiples actors internacionals, incloent la societat civil i el sector privat.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom