Projecte EIFFEL

Amb la participació de la UPV, contribuirà a explotar tot el potencial de GEOSS, el major sistema de dades d'observació de la Terra, per a fer front al canvi climàtic

[ 20/10/2021 ]

El projecte EIFFEL pretén canviar les regles del joc en la gestió de presa de decisions per a fer front i mitigar el canvi climàtic. Amb la participació del Departament de Comunicacions de la Universitat Politècnica de València (UPV), tractarà d'explotar tot el potencial de dades procedents de GEOSS, el major dels sistemes de dades d'observació de la Terra.

“Aquest mega-sistema disposa de milions de dades obertes sobre diferents paràmetres d'observació del nostre planeta, amb proveïdors nacionals i regionals, com la NASA i l’ESA. No obstant això, la major labor en GEOSS s'ha centrat en la incorporació de nous proveïdors de dades, mentre que la contribució a la promoció i ús d'aquestes dades en diferents àmbits ha sigut reduïda. Un d'aqueixos àmbits és el de la lluita contra el canvi climàtic, en el qual podria explotar-se molt més per a fer front als desafiaments del canvi global”, apunta Benjamín Molina, investigador del Departament de Comunicacions de la UPV.

Per a revertir aquesta situació, el projecte EIFFEL desenvoluparà un sistema basat en Intel·ligència Artificial que permetrà accedir d'una forma més intuïtiva i potent a tots aquests conjunts de dades disponibles de GEOSS, facilitant la labor de cerca i l'extracció d'informació rellevant. “Crearem un capa intel·ligent intermèdia amb GEOSS que permeta interaccionar millor amb les seues dades. Això guarda relació amb un millor processament de les metadades disponibles, la qual cosa permetrà labors de cerques intel·ligents mitjançant NLP (Natural Language Processing), així com una visualització de resultats més amigable i potent per a l'usuari que els portals de cerca actuals, explica Benjamín Molina.

Projecte pilot a Espanya per a reduir la petjada mediambiental.

D'altra banda, EIFFEL contempla la posada en marxa de 5 projectes pilot amb aplicacions centrades en la gestió de dades per a la lluita contra el canvi climàtic. La UPV participa en el pilot espanyol, conjuntament amb l'empresa valenciana Prodevelop i l'Autoritat Portuària de Balears, en el desenvolupament d'una aplicació de monitoratge i predicció de la contaminació atmosfèrica que permeta reduir o gestionar millor la petjada mediambiental en el port de Palma de Mallorca.

A més, l'equip del Departament de Comunicacions de la UPV participa en la creació d'una ontologia que permeta incorporar noves capacitats en la cerca de dades procedents de GEOSS, la qual cosa facilitarà i potenciarà també el mecanisme de NLP, així com la visualització dels resultats. “Tot això amb un objectiu clar: facilitar la labor de cerca i extracció d'informació rellevant per a combatre el canvi climàtic”, conclou Carlos Palau, investigador principal de la UPV en el projecte EIFFEL.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom