Subcampions de la National Cyber League GC

L'equip guanyador és h4cksn0w, format per quatre estudiants del doble grau d'Enginyeria Informàtica + ADE de la UPV

[ 25/01/2021 ]

Estudiants de la UPV han aconseguit la segona posició en la Lliga Nacional de Reptes en el Ciberespai organitzada per la Direcció General de la Guàrdia Civil.

Es tracta de l'equip h4cksn0w, format pels estudiants del doble grau d'Enginyeria Informàtica + ADE Juan José Vidal Doménech, Jorge Giménez Duró, Iván Zomeño Breitenstein i Andrés Yedra Gisbert.

La competició, a la qual s'han inscrit més de 700 persones, ha consistit en una sèrie de reptes en els quals calia competir en tres disciplines bàsiques: tècnica, legal i comunicació.

“Se'ns plantejava un incident i havíem d'anar reunint proves per a analitzar què havia ocorregut. Qui era l'atacant, quins comandaments havia executat, quin havia sigut el procediment per a accedir a la màquina, com s'havia mogut a altres màquines de la xarxa, etc.”, explica Jorge Giménez.

A continuació, segueix Jorge, “calia plantejar quin seria el millor escenari perquè una empresa reaccionara en una comunicació de crisi; també analitzar l'impacte legal que podria tenir l'incident, si l'empresa estava preparada i quin era l'origen de la fallada”.

Aconseguir el segon premi de la competició els ha permès triar els premis que més els interessaven. Dos d'ells han escollit una beca per a estudiar un màster de ciberseguretat a Madrid i un telèfon intel·ligent. Els altres dos han optat per un portàtil i tenen també la possibilitat de la realització de pràctiques d’empresa en una consultora de ciberseguretat.

Tots treballen ja en ciberseguretat

L'equip h4cksn0w va aconseguir classificar-se també per a la final en la primera edició de la competició, encara que van ser els últims classificats.

“Enguany el nostre objectiu era classificar-nos de nou i intentar superar la nostra posició prèvia, però a cada ronda que passava ens adonàvem que ens sentíem més còmodes, i més capaços de competir pel primer lloc. Ens fa molt feliços, no sols per la posició, sinó per demostrar-nos que sí que valíem per a estar ací, tot i que el resultat de l'any passat ens fera dubtar”.

Aconseguir el segon lloc “per a nosaltres ha sigut un reconeixement únic, especialment per la nostra història, ja que tots nosaltres estem ara mateix fent carrera en ciberseguretat, gràcies a classificar-nos l'any passat per a la final de la competició”, apunta Jorge Giménez.

L'equip NetOn, cinquè en la competició

A més de l'h4cksn0w, l'equip NetOn de Generació Espontània s’ha classificat en la cinquena posició dels 20 equips que han arribat a la final de la National Cyber League.

Les persones integrants de NetOn són: Alba Serrat Troncho i José Catalán Tatay, de 4t d'Enginyeria Informàtica; Roberto Pérez Rico, de 3r d'Enginyeria Informàtica; Ángel Montés Gabaldón, de 2n d'Enginyeria Informàtica, i Jesús Ródenas Huerta, de 1r del Màster en Ciberseguretat i Ciberintel·ligència.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom