Nou model energètic

La UPV participa en el projecte ASSET, iniciativa europea l'objectiu de la qual és facilitar la transició cap a un model energètic més sostenible a Europa

[ 04/12/2020 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) participa, a través del seu Institut d'Enginyeria Energètica (IIE), en el projecte ASSET, una iniciativa europea l'objectiu de la qual és afavorir la transició cap a un model energètic més sostenible a Europa. El projecte pretén crear xarxes estables de col·laboració entre els diferents agents implicats en eixa transició, des d'empreses del sector de l'energia i universitats, a les administracions, autoritats energètiques i ambientals i, en últim terme, la ciutadania. Per a tots ells, posarà a la seua disposició una nova eina clau per al canvi de model energètic, aplicable tant en el camp de la investigació com de la innovació i el formatiu.

A través de la pàgina web del projecte (www.energytransition.academy) es pot accedir a tots els serveis que s'ofereixen. Entre ells, es troben les eines Learning Graph i MarketPlace (totes dues en l'opció Community). Mitjançant Learning Graph es poden generar nous programes de formació aprofitant estructures ja creades per a altres cursos, reutilitzant totalment o parcialment tant l'estructura com els materials desenvolupats, la qual cosa facilita la creació de nous programes de formació.

“És important destacar que els programes ja creats cobreixen tant diferents àmbits de l'enginyeria com de les ciències socials i competències transversals, totes elles relacionades amb la transició energètica”, apunta Carlos Sánchez Díaz, investigador de l'Institut d'Enginyeria Energètica i coordinador del projecte en la UPV.

Mitjançant MarketPlace es poden oferir nous cursos, consultar els ja existents o sol·licitar formació a la carta. Els proveïdors de formació que formen part de la comunitat ASSET podran respondre a aquestes sol·licituds.

Finalment, a través de la plataforma EMMA (https://platform.europeanmoocs.eu) s'ofereixen els cursos MOOC gratuïts que s'han desenvolupat en l'àmbit del projecte. La pròpia plataforma proporciona un certificat reconegut per la Comissió Europea quan es completa el 80% del curs realitzat.

En el projecte, finançat pel programa H2020 de la Unió Europea, participen un total d'11 socis d'Espanya, Itàlia, Grècia, Alemanya, Bèlgica i Dinamarca. Actualment es troba en el seu segon any d'execució i conclourà a l'abril de 2021.

Participació UPV

La participació de la UPV en el projecte se centra en el desenvolupament de cursos i MOOCs en l'àrea d'emmagatzematge d'energia. En concret, el curs que està desenvolupant porta per títol “Hydrogen as an Energy Vector” i proporciona els fonaments clau per a emmagatzemar energia fent ús de les tecnologies de l'hidrogen. Els continguts didàctics han sigut elaborats per Carlos Sánchez Díaz, juntament amb Elisa Peñalvo i Paloma Zúñiga Saiz, també de l’IIE.

“En el workshop celebrat el passat 15 d'octubre es va donar a conèixer el projecte ASSET a la comunitat universitària i a la indústria. L'esdeveniment va comptar amb participants de diferents universitats espanyoles i americanes, amb representants de la indústria de l'hidrogen i amb membres de les administracions públiques. Es van proporcionar les nocions bàsiques d'utilització de les eines a través de demostracions del seu ús i es va poder comptar amb l'opinió dels participants sobre la utilitat d'aquestes. El gran nombre d'intervencions i el sentit de les mateixes ens permet afirmar que les eines són efectivament útils per a les finalitats que ens vam proposar”, conclou Carlos Sánchez.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom