Arranca ENHANCE

ENHANCE, l'Aliança Europea d'Universitats Tecnològiques, s'ha posat en marxa amb un pressupost de 5 milions i el propòsit d'impulsar una transformació social responsable

[ 03/12/2020 ]

Un canvi radical en el panorama actual universitari europeu: a això aspira el supercampus ENHANCE, tal com s’ha exposat en la primera reunió que han mantingut els responsables de les institucions universitàries que el lideren.

Set universitats europees, entre les quals hi ha la Universitat Politècnica de València, integren aquesta aliança d’universitats tecnològiques. ENHANCE, que es conformà al febrer del 2020 i s’emmarca en el programa de finançament Erasmus+, té com a objectiu crear un nou tipus de xarxes de col·laboració que permeta la mobilitat d’estudiants, professorat i investigadors; que empre formes d’aprenentatge innovadores;i que tinga un compromís de proximitat amb la societat.

ENHANCE, l’Aliança Europea d’Universitats Tecnològiques

En aquesta aliança, a més de la Universitat Politècnica de València, hi participen la Universitat Tecnològica de Chalmers, a Suècia; la Universitat Noruega de Ciència i Tecnologia; el Politècnic de Milà, a Itàlia; la Universitat RWTH d’Aquisgrà, a Alemanya; la Tecnològica de Berlín; i la Tecnològica de Varsòvia, a Polònia.

En total, els set socis del projecte comprenen prop de 245.000 estudiants, i els últims cinc anys han aconseguit ja una mobilitat de 4.400 persones, comptant-hialumnat i personal, entre les comunitats universitàriesrespectives.

Transformació social responsable

ENHANCE es va posar en marxa amb el propòsit d’impulsar una transformació social responsable, tot capacitant les persones per a desenvolupar i utilitzar la ciència i la tecnologia i convertir els desafiaments mundials en oportunitats.

Així mateix, aquest projecte cerca promoure la mobilitat d’estudiants i personal de les universitats. Per això inclou una base de dades de reconeixement i un mapatge d’ofertes d’estudi, a fi que les persones interessades puguen seleccionar-les en el marc de l’aliança, amb la seguretat que rebran un reconeixement acadèmic automàtic.

A més, ENHANCE vol superar les barreres legals, financeres i administrativeshabituals, i d’aquesta forma,evitar estructures i organitzacions complexes.

La Comissió Europea va signar l’acord de subvenció per a la creació de l’aliança a la fi d’octubre. Posteriorment, els responsables de les universitats que componen aquesta aliança han mantingut la primera reunió –celebrada en línia al novembre– per posar les directrius futures que ha de desenvoluparl’organisme.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom