Shutapp.es

Pau i Jorge Anduix creen una plataforma que aspira a connectar i dotar d'una major digitalització el sector musical

[ 25/09/2020 ]

Connectar a tot el sector musical, des de bandes, cantants i discjòqueis, fins a estudis d'enregistrament o tècnics de so. Aquest és l'objectiu amb el qual Pau i Jorge Anduix, dos germans vinculats al campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), han creat Shutapp.es.

La plataforma, nascuda a partir del treball final del Grau en Administració i Direcció d'Empreses (ADE-UPV) de Pau, titulat Proposta i desenvolupament d'un model de negoci d'intermediació de contractes musicals en línia, pretén, així mateix, contribuir a digitalitzar un sector amb manques significatives en aquest aspecte.

Pau, que va estudiar també al Conservatori de Música Joan Cantó d'Alcoi i que ha comptat amb l'ajuda del seu germà Jorge, graduat en Enginyeria Informàtica i MBA al campus alcoià de la UPV, explica que, “en moltes ocasions, sorgeixen esdeveniments o concerts en els quals es necessita contractar un músic, una banda, un equip tècnic, una agrupació musical, i no és senzill. Tot aquest sector està poc digitalitzat, per la qual cosa Shutapp.es vol crear un punt de connexió. El que fem és mostrar les habilitats dels músics amb vídeos, fotografies o currículums, donant-los aquest plus de visibilitat perquè puguen ser contractats".

El 50% de les societats i escoles musicals de tot Espanya, a la Comunitat Valenciana

Shutapp.es, la idea inicial de la qual va ser presentada al Fòrum d'Ocupació i Emprenedoria del campus d'Alcoi de la UPV, és totalment gratuïta, i entre els usuaris potencials figura la gran quantitat de bandes de música i agrupacions musicals de la Comunitat Valenciana. De fet, segons la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), al territori valencià hi ha 557 societats musicals i les seues escoles de música, el 50% de les de tot Espanya, amb 40.000 músics, 60.000 alumnes i més de 200.000 socis.

Així mateix, Shutapp.es pretén també donar suport al sector de les festes populars (Falles, Fogueres, Moros i Cristians, etc.) en un període tan complicat per a aquestes com ho és la pandèmia actual. I és que, encara que aquest projecte va sorgir molt abans de l'inici d'aquesta, tal com indica Jorge Anduix, "amb aquesta situació, ha caigut en el compte que hi ha sectors que estan pendents de digitalitzar-se, com el musical. La situació actual ha posat de manifest aquesta necessitat".

Agraïts a Inprofit

Finalment, cal assenyalar que Jorge i Pau Anduix volen agrair l'esforç d'Inprofit, l'agència de màrqueting i transformació digital que els ha ajudat a plasmar la idea en una cosa tangible. Actualment, Shutapp.es està cercant noves inversions i col·laboracions per a poder aconseguir les seues metes com més prompte millor.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom