festinFor

Ciberseguretat i intel·ligència artificial en temps de COVID-19, a debat en aquesta primera edició del festival organitzat per l'ETSINF (6 i 8 de maig)

[ 05/05/2020 ]

Ada Byron, precursora de la programació, va concebre el potencial de la computació i, en la seua idea original, no el va limitar al càlcul. Per a ella, les màquines podrien entendre símbols i s'usarien també per a crear, per exemple, música o art.

Organitzat per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF) de la Universitat Politècnica de València (UPV), festinFor naix amb aquesta mirada oberta entorn de l'enginyeria informàtica i les seues possibilitats, amb una voluntat polifacètica, com diversos són els àmbits en què l'enginyeria informàtica exerceix el seu paper com a nexe d'unió de les inquietuds d’aquelles i aquells que l'estudien, i de la mateixa societat en la qual s'emmarquen.

Originalment, el programa d'aquesta edició inicial del festinFor comptava amb un dia dedicat a la música i un altre a les arts visuals, la televisió i els videojocs, i contenia un rellevant vessant social amb el suport i la col·laboració amb Open Arms, a més de conferències amb ponents de renom en cadascun dels àmbits esmentats. No obstant això, la situació excepcional actual ha obligat a reconvertir el projecte original.

Ángel Gómez de Ágreda, Alberto Rodríguez i Lourdes Herrero, en la taula redona sobre geopolítica i ciberseguretat

Malgrat això, el festinFor no es deté, i arrancarà aquest mes de maig amb dues taules redones digitals i en obert. La primera, moderada pel professor Manuel Esteve, se celebrarà dimarts que ve, 6 de maig, a partir de les 16.30 hores, i comptarà amb la participació d'Ángel Gómez de Ágreda, analista geopolític del Ministeri de Defensa, Alberto Rodríguez Romero, expert en ciberseguretat, i Lourdes Herrero, directora del CSIRT-CV de la conselleria d'Hisenda.

Durant aquesta, s'analitzarà el tractament de dades de caràcter personal des del punt de vista de la ciberseguretat, fent especial èmfasi en com han sigut utilitzades aquestes dades en les diferents regions del món a partir de la crisi sanitària de la COVID-19.

La IA com a incipient motor econòmic, amb Vicent Botti, Jon Ander Gómez i María de la Iglesia Vayá

La segona sessió tindrà lloc el 8 de maig, també a les 16.30 hores, i estarà centrada en intel·ligència artificial com a incipient motor científic i econòmic, tant a la Comunitat Valenciana com a Espanya, i al seu torn, com a eina d'adaptació i anticipació a crisis sanitàries com la que ens afecta.

En aquesta, intervindran Vicent Botti, director de l'Institut Valencià d'Investigació en Intel·ligència Artificial (IVRIA-UPV); Jon Ander Gómez, professor i expert en models predictius en anàlisis de dades, i María de la Iglesia Vayá, directora de la unitat mixta d'imatge biomèdica FISABIO-CIPF; moderats per Antoni Mestre, vicepresident d'ACM Chapter UPV, i Rafa Sánchez, director de continguts del festinFor.

Emissió simultània en directe a través dels canals oficials

Les sessions s'emetran de manera simultània en el canal de YouTube de l’ETSINF de la UPV i els perfils socials oficials del festinFor (Twitter, Facebook), i les persones participants podran realitzar les consultes en temps real. Addicionalment, el contingut pot gaudir-se a la carta a través del citat canal de YouTube.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom