- -
UPV
 

Vision-xEV

La UPV, present en un projecte europeu que facilita el desenvolupament de vehicles híbrids i elèctrics i millora la competitivitat del sector

[ 02/01/2020 ]

Facilitar el desenvolupament dels vehicles híbrids i elèctrics, i augmentar així la competitivitat de la indústria automobilística europea, és l'objectiu del projecte europeu Vision-xEV, entre els socis del qual es troba l'Institut CMT-Motors Tèrmics de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Per a aconseguir-ho, es treballa en el desenvolupament d'una avançada plataforma integrada de modelatge i simulació de motoritzacions electrificades i híbrides que millorarà la flexibilitat en el desenvolupament d'aquests vehicles.

Això serà possible gràcies a la utilització de determinades eines de modelatge d'alta fidelitat (HF) que permeten acoblar els diferents components que formen aquests vehicles (bateries; motor elèctric; motor tèrmic, i elements de posttractament i sobrealimentació) optimitzant la gestió tèrmica i energètica per a aconseguir mitjans de transport sostenibles i més respectuosos amb el medi ambient.

Un 20% menys de temps entre el primer esbós del vehicle i la seua arribada al mercat

Xandra Margot, investigadora de l'Institut CMT-Motors Tèrmics de la UPV, afirma que "l'impacte que s'espera de Vision-xEV és una reducció substancial -entorn d'un 20%- del temps entre el primer esbós i l'arribada al mercat dels vehicles electrificats i híbrids, que millora així la competitivitat europea en aquest sector".

Per part seua, Alberto Broatch, coordinador del projecte a la UPV, explica que l'Institut CMT-Motors Tèrmics participa en les tasques experimentals i de modelatge relacionades amb la gestió tèrmica i el control i la gestió energètica del vehicle. A més, és responsable de mesurar tots els paràmetres de funcionament del motor tèrmic necessaris per al desenvolupament i la validació dels models que duen a terme diversos socis del consorci.

Amb aquesta finalitat, Renault ha enviat un petit motor d'1 litre de cilindrada, actualment muntat en els models Twingo i Clio 5, que està instal·lant i instrumentant l'equip de la UPV als seus laboratoris.

Clau per a l'estalvi energètic i la reducció d'emissions

Actualment, la UPV treballa en el desenvolupament i la implementació dels models de gestió tèrmica del motor de combustió interna alternatiu (MCIA) integrat en els vehicles híbrids. A més, definirà les estratègies de gestió tèrmica optimitzades que permetran complir les diferents necessitats dels elements (MCIA, bateries, motors elèctrics i components electrònics de potència) integrats en aquests vehicles.

Segons Pablo Olmeda, investigador també de CMT-Motors Tèrmics, "una bona gestió tèrmica és necessària per a assegurar el funcionament correcte de tots els elements d'un vehicle híbrid, i mantenir les temperatures d'aquests sota control. Però, a més, permet optimar l'estalvi energètic i contribuir de manera notable a reduir l'emissió de contaminants".

D'altra banda, l'equip de la UPV coordinarà també la integració de tots els models desenvolupats pels diferents participants en una única eina per al control i la gestió energètica del vehicle híbrid, labor necessària per a estimar de forma precisa les prestacions del vehicle que cal desenvolupar.

"Les prestacions d'un sistema complex i amb diferents fonts energètiques com un vehicle híbrid dependran, de forma substancial, de com es gestionen els seus elements", indica Benjamín Pla, investigador també pertanyent al CMT-Motors Tèrmics.

14 socis de 10 països

El projecte, finançat íntegrament per la Comunitat Europea dins de l'eix SOCIETAL CHALLENGES - Smart, Green and Integrated Transport del programa Horitzó 2020 (H2020), té un pressupost total de quasi 4 milions d'euros i, després de tres anys de treball, publicarà les seues conclusions a la fi del 2021.

Liderat per la multinacional austríaca AVL, Vision-xEV compta amb un total de 14 socis de 10 països. A més de la UPV, en el projecte participen set centres d'investigació més de reconegut prestigi -LAT Universitat Aristòtil de Thessalònica (Grècia), IM Consell Nacional de Recerca (Itàlia), KTH Reial Institut de Tecnologia (Suècia), Politècnic de Milà (Itàlia), Universitat tècnica de Berlín (Alemanya), Vrije Universiteit Brussel (Bèlgica) i Universitat de Liubliana (Eslovènia)-; dues empreses alemanyes proveïdores de programari i maquinari -AVL Thermal and HVAC (Alemanya) i ZF Friedrichshafen-, i tres fabricants de vehicles: Renault (França), FPT Motorenforschung (Suïssa) i Centro Ricerche Fiat (Itàlia).

Notícies destacades


Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom
Edicions Maior: 25 anys Edicions Maior: 25 anys
La UPV exhibeix una selecció excepcional de la històrica galeria balear, referència internacional de la gràfica contemporània
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny
Activa el teu futur Activa el teu futur
El CFP organitza tallers, ponències i activitats per a donar a conèixer els títols propis de la UPV
Èxit de la nova edició del Fòrum d'Ocupació del campus de Gandia Èxit de la nova edició del Fòrum d'Ocupació del campus de Gandia
Més de 300 joves han assistit a la fira de l'ocupació, que ha reunit 44 entitats amb un centenar d'ofertes



EMAS upv