Beques Vulcanus

Dirigides a estudiants de doctorats, màsters o últim curs de graus d' enginyeries, carreres tècniques o de ciències, per a realitzar pràctiques en una empresa japonesa durant vuit mesos

[ 11/11/2019 ]

El Ministeri d'Economia, Comerç i Indústria del Japó i la Comissió Europea han convocat una nova edició de les beques Vulcanus, que ofereixen l'oportunitat de realitzar pràctiques professionals al país nipó.

La beca, finançada pel Centre de Cooperació Industrial UE-Japó (entitat fundada per la Comissió Europea i el govern japonès) i l'empresa amfitriona japonesa, inclou un seminari d'una setmana sobre el Japó; un curs intensiu de l'idioma japonès, que es desenvoluparà durant quatre mesos a Tòquio, i vuit mesos de pràctiques en una empresa tecnològica capdavantera.

L'alumnat seleccionat rebrà una ajuda econòmica estimada en 1.900.000 iens (uns 15.700 euros) per a cobrir el cost dels viatges d'anar al Japó i tornar, i les despeses de manutenció. El seminari i el curs de japonès no tenen cap cost, i l'allotjament és gratuït durant tota l'estada.

Quant als requisits per a optar a aquestes beques, els candidats o candidates han de ser ciutadans de la Unió Europea matriculats entre el quart any oficial d'estudis i el penúltim any de doctorat d'una enginyeria o carrera científica, amb un expedient acadèmic excel·lent i coneixements de l'idioma anglès, tant parlat com escrit. A més, es tindrà en compte la motivació de la persona interessada, l'actitud davant les relacions UE-Japó i la seua capacitat per a adaptar-se a una cultura diferent.

L'objectiu és que l'estudiant siga capaç d'interactuar amb empreses i persones japoneses en la seua futura carrera professional. El programa començarà al setembre del 2020 i finalitzarà a l'agost del 2021, per a ajustar-se a l'any acadèmic dels estats membres de la UE/COSME.

El termini de sol·licitud finalitza el pròxim 13 de gener del 2020
Si tens interès a sol·licitar les beques Vulcanus per a realitzar pràctiques al Japó, pots conèixer les bases completes en la pàgina web del programa.

D'altra banda, cal recordar que la UPV recull les sol·licituds i les envia a l'oficina central del programa a Brussel·les. No obstant això, l'estudiantat pot enviar unilateralment i directament la sol·licitud.

La recollida de sol·licituds a la UPV és gestionada pel Servei Integrat d'Ocupació (SIO), en concret, per l'Oficina de Pràctiques a l'Estranger (1a planta de l'edifici Nexus). El termini de presentació està obert fins al 13 de gener del 2020, a les 14.00 hores.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors