Premis Concepción Aleixandre a la Dona Científica Valenciana

Dirigits a premiar la labor de les dones investigadores en el camp de les enginyeries. Pots presentar la teua candidatura fins al 10 de novembre

[ 23/09/2019 ]

L'Ajuntament de Picanya ha convocat la segona edició dels Premis Concepción Aleixandre a la Dona Científica Valenciana, uns guardons que tenen com a objectiu visibilitzar i reconèixer el treball de les dones en l'àmbit de la ciència a la Comunitat Valenciana.

El nom d'aquests Premis, Concepción Aleixandre, ret homenatge a una dona nascuda l'any 1862 que va ser capaç d'unir la medicina amb l'especialitat de ginecologia i la pedagogia, i que, a més, va ser inventora, activista, feminista i sufragista. Una vertadera pionera en la ciència i en la vida.

Enguany, els Premis inclouen algunes novetats. Entre aquestes, es desdobla la categoria local en un premi beca d'investigació predoctoral destinat a dones nascudes o residents a Picanya que estiguen cursant estudis de doctorat o postdoctorat en qualsevol camp del coneixement, i un altre premi a la trajectòria consolidada. També hi ha la categoria de Comunitat Valenciana, a la qual poden optar totes aquelles científiques nascudes o residents a la Comunitat que investiguen en el camp de les enginyeries.

La categoria local estarà premiada, en aquesta ocasió, amb una quantitat en metàl·lic de 1.500 euros, mentre que en la regional s'atorgaran 2.000 euros.

Tal com consta en les bases, tant les universitats com les empreses, les institucions, els col·legis professionals, les associacions, etc. podran proposar candidatures de dones que al llarg de la seua trajectòria hagen fet aportacions rellevants en l'àmbit de les ciències.

El termini de presentació de candidatures finalitza el pròxim 10 de novembre, coincidint amb el Dia Mundial de la Ciència per a la Pau i el Desenvolupament, i les bases del premi poden consultar-se en la web de l'Ajuntament de Picanya.

El lliurament dels Premis es realitzarà en un acte que tindrà lloc al Centre Cultural de Picanya l'11 de febrer del 2020, Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, en el qual es farà difusió del treball realitzat per les científiques guardonades.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom