Els millors de Secundària

Per segon any consecutiu, la Universitat Politècnica de València selecciona 50 docents brillants a partir d'una enquesta realitzada entre l’estudiantat de primer

[ 17/05/2019 ]

La Universitat Politècnica de València ha celebrat la segona edició de l'acte Magistrals, una iniciativa amb la qual es reconeix la labor del professorat d'educació secundària obligatòria, batxillerat i cicles formatius. Coincidint amb el 50 aniversari de la institució universitària, s'han tornat a seleccionar mig centenar de docents a partir d'una enquesta realitzada entre l'alumnat de primer curs de grau.

En aquesta ocasió, es tracta de 22 dones i 28 homes excepcionals, arribats de tots els racons de la Comunitat Valenciana: de Vinaròs a Torrevella, de Quart de Poblet a Moixent, d'Asp a la Vall d'Uixó, de Bellreguard a Xirivella. Principalment, aquests i aquestes docents imparteixen assignatures de Matemàtiques, Física, Química, Tecnologia, Dibuix Tècnic, Informàtica, Disseny, Circuits, Biologia, Economia, Fonaments de l'Art, Plàstica..., però també n'hi ha de Música o d'Anglès. Treballen majoritàriament en l'ensenyança pública, però també en la privada i en la concertada.

Com a reconeixement, cada docent va rebre un diploma emmarcat en un emotiu esdeveniment que va tenir lloc ahir a la Universitat Politècnica de València. El conductor de l'acte va nomenar una a una cada persona premiada, que va pujar a l'estrada per a recollir l'obsequi de les mans de Juan Miguel Martínez Rubio, cap del Gabinet del Rector. Entre el públic, hi havia la família i amistats, les direccions dels centres d'ensenyament en els quals imparteixen classe i una gran part de l'alumnat de primer que els van recomanar. La capacitat de la sala va resultar menuda.

En deute amb el bon professorat de secundària

"És la segona vegada que l'organitzem. El 2018, va resultar un acte molt bonic i emotiu i l'hem volgut repetir, perquè com a universitat estem en deute amb el bon professorat de secundària, que fa que l'estudiantat ens arribe en les millors condicions", va destacar Juan Miguel Martínez.

En nom d'homenatjades i homenatjats va parlar Margarita Iglesias, professora de Matemàtiques a l'IES Ramon Muntaner de Xirivella, encarregada d'agrair la distinció rebuda. "És una iniciativa preciosa. La nostra és una professió molt bonica. Tenim la sort de poder treballar sempre amb xavals, d'aprendre d'ells i que ells aprenguen de nosaltres. Tenim la sort d'ensenyar-los no sols la matèria que impartim, sinó també altres valors. Tots els dies són diferents a l'aula i has d'enginyar-te-les per a aconseguir connectar amb ells. És una sort tenir aquesta professió, crec jo".

"Molt bé, xics, us he colat dues mentides"

Per a l'alumnat, el retrobament amb el seu professora de secundària va resultar també molt especial. És el cas de Jordi Hortelano, alumne del Grau en Enginyeria Aeroespacial de la UPV, que ahir repassava els motius pels quals havia votat Sergi Navarro, professor de Física del Centre Salesià Sant Joan Baptista, de Borriana.

"En classe explicava les coses i ho escrivia tot a la pissarra. Nosaltres preníem apunts. En acabar, ens deia: "molt bé, xics, us he colat dues mentides. A casa, heu de descobrir quines són i per quin motiu". I és clar, a casa, ho revisàvem tot tractant de trobar les mentides, però moltes vegades no les descobríem i, l'endemà, li tocava explicar-nos-ho. Coses així, el seu interès perquè aprenguérem pel nostre compte, m'han marcat per sempre".

Una professora dura, però molt motivadora

Sara Marzo, alumna del Grau en Belles Arts, va triar Fina Santacreu, de l'IES Mare de Déu del Remei, d'Alacant. "Ens donava molta canya, perquè era una professora dura. Però era molt motivadora. Sempre estava allí per al que necessitares. Va ser molt guai, molt bona mestra. Sempre animant-nos a tots a fer el que volíem".

Per a uns altres, com ara Jorge Marín, estudiant del Grau en Enginyeria Informàtica, el seu professor estrella va ser Nicolau Borja, de l'IES Bellaguarda d'Altea. "L'èxit de molts dels alumnes, la satisfacció de superar un curs tan difícil com segon de batxillerat, li ho devem a ell. Ens va ajudar moltíssim i ens va facilitar un munt les coses".

Notícia en UPV TV

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors