Up!Steam

S'amplia, fins al 14 de desembre, la inscripció per a participar en la 1a edició del programa de mentoria dirigit a alumnes d'últims cursos de grau o màster d'enginyeria de la UPV

[ 03/12/2018 ]

Ja està en marxa la primera edició d'Up!Steam, un programa entre els objectius del qual hi ha captar estudiantes de les anomenades carreres STEAM , que comprenen les disciplines de ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques, i, a més, impulsar la presència de les dones en les diverses branques de l'enginyeria.

Amb dues fases en paral·lel
Up!Steam-projecte del Consell Social de la UPV pioner a la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb la Reial Acadèmia d'Enginyeria (RAI)- inclou un programa de mentoria dirigit a alumnes de la UPV d'últims cursos de grau o màster en enginyeria, per a facilitar el seu trànsit al mercat laboral, guiades per enginyeres sènior amb èxit en les seues carreres professionals, que serviran de suport i inspiració per a aquestes joves que estan a punt de finalitzar els estudis i endinsar-se en l'entorn professional.

La durada del programa és de quatre mesos i és completament gratuït. Durant aquest temps, les mentores ajudaran les alumnes que participen en el programa, atenent els seus dubtes sobre la vida professional i assessorant les estudiantes a l'hora d'enfrontar-se a la integració en el món laboral dins de la seua especialitat. A més de compartir vivències i inquietuds que contribueixen al reforç de la seua vocació tècnica, fomentant que opten a desenvolupar un recorregut professional que puga acabar en llocs de responsabilitat i lideratge en les empreses.

Inscripció per a mentores i mentees fins al 14 de desembre

Tant les mentores (professionals destacades) com les alumnes mentoritzades tindran assessorament per a registrar el progrés de les sessions. Al final del programa, s'avaluaran, a més, els objectius assolits. En aquesta primera edició, està prevista la participació de 60 alumnes d'últims cursos de grau o màster en enginyeria de la UPV, i 44 enginyeres professionals amb més de 10 anys d'experiència.

En paral·lel, es convoca el concurs Up!Steam, un programa educatiu dirigit a alumnes de primer i segon cicle d'ESO de la província de València perquè aprenguen enginyeria jugant. Es formarà un equip per cada centre, als quals se'ls lliurarà un conjunt de fabricació additiva per a dissenyar un prototip real amb finalitats socials.

Els equips tindran com a monitores les enginyeres júnior del programa de mentoria, que, a més de guiar-les a concebre el seu projecte, serviran d'exemple per a donar visibilitat a les dones que han optat per l'enginyeria com a eixida professional. Tota la informació del concurs està disponible en la pàgina web del Consell Social de la UPV.

Les alumnes de la UPV interessades a participar en aquesta primera edició d'Up!STEAM, poden inscriure's fins al 14 de desembre, a través de l'enllaç que figura a peu de pàgina.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom