John F. MacGregor, a la UPV

El dijous 22 (ETSEI, 18 h), conferència del brillant estadístic i enginyer químic, l'empresa derivada del qual treballa amb 500 empreses presents en la revista Fortune

[ 21/11/2018 ]

John Frederik MacGregor -una de les ments més brillants a nivell internacional en els camps de l'estadística, la enginyeria química i l'aplicació de totes dues a la millora de processos industrials- farà una xarrada a la sala de graus de l'Escola Tècnica d'Enginyeria Industrial de la Universitat Politècnica de València (UPV) el dijous 22 de novembre, a partir de les 18 hores.

L'esdeveniment tindrà lloc poques hores després de la seua investidura, aquest mateix matí, com a doctor honoris causa per la UPV, a proposta del Departament d'Estadística i Investigació Operativa Aplicades i Qualitat, la iniciativa del qual ha comptat amb un gran suport d'universitats espanyoles, estrangeres, societats científiques i empreses de primer nivell, com ara Bosch, Pfizer, ArcelorMittal, Merck, Shell Global Solutions o General Electric Company.

La conferència de l'estadístic i enginyer químic canadenc, titulada "Big data and its importance to engineers", serà d'accés lliure i se centrarà en l'aplicació de les dades massives en el context de la indústria 4.0, tenint en compte l'enorme importància de la naturalesa de les dades i els objectius de l'estudi a l'hora de determinar la validesa de les eines d'anàlisi.

La seu empresa derivada Prosensus treballa amb 500 empreses presents en 'Fortune'

En paraules d'Alberto Ferrer Riquelme, padrí de la seua investidura, "la genialitat del professor MacGregor va consistir a saber adaptar models estadístics multivariants -com l'anàlisi de components principals i la regressió en mínims quadrats parcials, ja desenvolupats prèviament per altres investigadors- a les particularitats dels complexos processos industrials per a resoldre de forma senzilla i eficaç els diversos problemes que apareixen en aquests".

No en va, la seua empresa derivada Prosensus -destinada a l'explotació de la tecnologia d'anàlisi multivariant desenvolupada pel seu grup d'investigació per a crear solucions avançades en les àrees d'imatges multivariades per al control de qualitat de processos i productes- té entre la seua base de clients aproximadament 500 empreses presents en la revista Fortune.

Un currículum extraordinari

Posseïdor de cinc patents, MacGregor ha publicat al voltant de 200 articles en revistes científiques de prestigi, ha rebut més de 25.000 citacions i té un índex h de 75 (Google Scholar, 18/11/2018).

Així mateix, el canadenc és membre electe de la Societat Americana d'Estadística (des del 1993), de l'Acadèmia Canadenca d'Enginyeria (des del 2002) i de la Reial Societat del Canadà (des del 2007). La Societat Americana per a la Qualitat li va atorgar el 1993 el premi W.G. Hunter per l'excel·lència en el camp de l'estadística com a comunicador, consultor, educador, innovador, integrador de l'estadística amb altres disciplines i implementador de les tècniques estadístiques amb resultats significatius. La mateixa Societat li va concedir el 1997 la medalla Shewhart, pel seu lideratge i per les destacades contribucions a la ciència i tècniques modernes de control de qualitat.

El 2001 va rebre de la Societat Química Sueca la medalla Herman Wold (2001) pels seus treballs en l'àrea de la quimiometria de processos. Dels premis rebuts per societats d'enginyeria química, cal destacar el de l'Institut Americà d'Enginyers Químics (1997) i el de la Societat Canadenca d'Enginyeria Química (2000).

En reconeixement a la seua labor de transferència tecnològica a l'empresa destaquen el premi Kalev Pugi, atorgat el 2002 per la Societat de la Indústria Química, i els dos del Consell d'Investigació en Enginyeria i Ciències Naturals del Canadà (2003 i 2009). En definitiva, un currículum extraordinari per a un home que, segons afirmen els seus cercles, gaudeix especialment quan algú és capaç de demostrar-li que està equivocat.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom