Rècord Guinness

4.130 alumnes assisteixen a Alacant a una classe introductòria de l'innovador sistema Soundcool desenvolupat per la UPV

[ 21/05/2018 ]

Jorge Sastre, director del projecte Soundcool -eina de creació musical col·laborativa desenvolupada per la UPV amb la col·laboració de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV)- ha batut el Rècord Guinness a la major lliçó de música de la història en impartir, junt amb Adolf Murillo (director pedagògic de Soundcool) i Pere Vicalet (director i compositor), una classe d'introducció al nou sistema davant de 4.130 alumnes.

L'acte, celebrat en la Plaça de Bous d'Alacant amb motiu del 50 aniversari de l'FSMCV, ha servit al seu torn per a homenatjar les escoles de música de les societats musicals i la Diputació d'Alacant pel suport continu a aquestes.

L'alumnat, entre 8 i 16 anys, pertany tot a escoles de 193 societats musicals. El rècord anterior estava en 2.489 participants, i la certificació de la nova marca ha sigut a càrrec del notari Francisco Peral.

Un autèntic desafiament

"Com a director del projecte Soundcool", ha afirmat Sastre, "ha sigut per a mi tot un repte oferir una classe per a més de 4.000 alumnes sobre aquest sistema, i aconseguir, a més, el Guinness. En aquesta lliçó hem fet una introducció al sistema i la seua difusió internacional, els reconeixements i guardons obtinguts, la seua aplicació en concerts, i hem culminat recreant amb Soundcool una de les escenes de l'òpera La Mare dels Peixos en temps real".

Juntament amb ell, la classe ha sigut impartida per Adolf Murillo -director pedagògic de Soundcool; assessor del Centre de Formació, Innovació i Recursos Educatius (CEFIRE), i professor de la UPV- i Pere Vicalet, compositor i artista digital, a més de catedràtic de Tecnologia Musical del Conservatori Superior de Música Joaquim Rodrigo de València.

Tots dos han oferit una pràctica de la música de Soundcool. Adolf Murillo ha dirigit al voltant de 100 soundcoolers i, per la seua banda, Pere Vicalet, els més de 4.000 alumnes que tocaven amb instruments musicals.

Una vegada finalitzat l'esdeveniment, Murillo ha assenyalat que "ha sigut tot un desafiament fer aquesta pràctica amb 100 dispositius tecnològics perquè mai s'havia fet. El desplegament tècnic ha sigut un autèntic repte. El nostre objectiu ha sigut crear els espais sonors dins de l'espectacle de Xarxa Teatre. Això suposa una autèntica aposta de l'FSMCV per la fusió entre el que significa la tradició de l'aprenentatge musical i la innovació amb la incorporació d'elements tecnològics i la creació en temps real".

A l'abril, l'FSMCV va batre dos rècords més a Castelló

En qualsevol cas, no es tracta, ni molt menys, de l'únic rècord Guinness batut per l'FSMCV amb motiu d'aquest 50 aniversari utilitzant Soundcool, ja que té previst aconseguir un total de 18.

Dos d'ells, el major grup de músics que són família troncal en un espectacle musical, i el de major grup de músics amb connexió familiar en un espectacle musical, ja van ser superats el passat 21 d'abril, en la Plaça de Bous de Castelló, en un acte que va servir, a més, per a retre homenatge a les escoles de música de la província i a la Diputació de Castelló.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom