- -
UPV
 

Fira del Invents

NAVEGACIÓ 


Orca 300


Aquest vehicle autònom d'inspecció submarina (AUV) està equipat amb diferents sensors i instruments que li permeten realitzar multitud de tasques: des d'analitzar les aigües oceàniques fins a dur a terme projectes de vigilància, tant en l'àmbit civil com en el militar. El submarí, construït amb fibra de vidre mitjançant un procés d'infusió de resines, mesura uns tres metres i té un volum d'un metre cúbic. Orca 300 és capaç d'operar de forma autoguiada. En el seu disseny, s'han tingut en compte des de la forma i la grandària de la nau fins a la profunditat d'operació, la velocitat màxima, el tipus de vehicle, les missions que pot realitzar o el material del casc.



Politech. 1


Politech. 1 és un picosatèlit de 10 x 10 x 30 cm i 3 kg de pes, amb un consum intern de potència de 5 W. Amb aquest satèl·lit, la UPV vol posar en òrbita tres experiments científics propis i un assaig de la NASA per a mesurar les característiques del vent solar i les capes altes de l'atmosfera. El satèl·lit, que orbitarà a una altura entre 420 i 500 km sobre la superfície terrestre, porta a l'interior una càmera telescòpica per a la presa d'imatges de la Comunitat Valenciana, que es transmetran a través d'un enllaç de microones a una estació de seguiment, que se situarà al campus de Vera de la Universitat Politècnica de València.



Moto Projecte Vera


Per al disseny d'aquest prototip de 250 cc, es va dur a terme un model 3D de diverses peces (xassís, subxassís i basculador) se'n va analitzar la resistència i es va optimitzar el disseny. Més endavant, es va fabricar el xassís i el carenat i es va executar l'electrònica pròpia de la motocicleta. A més, en el marc d'un projecte d'investigació, l'equip va desenvolupar i va testar components del carenat amb materials biodegradables com la fibra de basalt (procedent de roca volcànica) i resina Bioepoxi, que dota aquests elements d'un plus de lleugeresa, rigidesa i protecció del medi ambient.



Quadrotor


Aquest helicòpter de quatre hèlixs és capaç de volar de manera autònoma tant en exteriors com en interiors. Pot assolir una altura de fins a 300 metres, incorporar una càmera d'infrarojos, gravar imatges i enviar-les en temps real a un ordinador. I, així, aquest prototip pot aplicar-se, per exemple, en la lluita contra incendis o per a detectar el focus d'un foc. Enfront d'altres prototips similars, el Quadrotor, desenvolupat íntegrament amb tecnologia oberta, detecta els obstacles de l'interior dels edificis i els esquiva sense necessitar que aquests siguen visibles per a l'ull humà que està monitoritzant el vehicle des d'una pantalla d'ordinador.



Avions no tripulats


El pilot automàtic s'encarrega de controlar un conjunt de paràmetres (l'estabilitat, l'altitud i el rumb, entre altres) i de seguir la trajectòria planificada en la missió de vol. En aquest cas, s'han adaptat els moderns algorismes d'optimació i control de processos per a integrar-los en el sistema de pilot automàtic que utilitzen les aeronaus no tripulades. I així, s'han emprat eines d'optimació multiobjectiu i de control predictiu multivariable per a dissenyar els sistemes de control de vol per a vehicles aeris no tripulats. El projecte contínua amb la investigació de les tècniques d'enlairament i aterratge automàtics (ATOL).




Fira dels Invents


EMAS upv