Trobada literària

L'escriptor Bernardo Carrión participarà el pròxim mes de juny en el Club de Lectura d'Alumni UPV amb la seua primera novel·la, Sin Piedad

[ 16/05/2017 ]

L'escriptor i periodista Bernardo Carrión, fundador del festival de literatura València Negra, protagonitzarà la pròxima trobada literària del Club de Lectura d'Alumni UPV que tindrà lloc el dijous 29 de juny, a la seu de la gastrollibreria Muez (Plaça del Mercat, 20), a València.

Els assistents a aquesta trobada tindran l'oportunitat de xarrar i comentar amb ell i intercanviar impressions sobre la lectura de la seua primera novel·la, Sin piedad, un thriller polític i social en què traça una història sobre corrupció política i venjança en l'Espanya de la crisi, i que també relata la relació que té amb la literatura i la seua experiència com a escriptor.

Sin piedad està ambientada en l'Espanya posterior al crac de Lehman Brothers i a l'esclat de la bambolla immobiliària, quan un grup de polítics i banquers corruptes prepara un pla per a enriquir-se mitjançant l'adjudicació de projectes públics en la ciutat de València. Mentre les elits saquegen les institucions i afloren els casos de corrupció, els ciutadans suporten atur de llarga durada, pateixen desnonaments o veuen retallats els serveis sanitaris.

Per aquesta trepidant novel·la, omple de ritme i acció, desfilen variats i memorables personatges: un alcalde sense escrúpols, un antic empleat de Lehman Brothers, un militant amb ganes d'ascendir, una interiorista en la cresta de l'ona, un ancià mafiós sicilià, un extirador d'elit de l'exèrcit espanyol, l'empleada d'una carnisseria, els periodistes d'un diari digital de províncies o un grup de rastaflautes. Tots ells es veuran involucrats en les activitats d'un grup liderat per l'ermità que opera des del portal sinpiedad.org per a oferir als ciutadans una venjança contra imputats en casos de corrupció.

Bernardo Carrión (València, 1969) és periodista i acumula més de vint anys de trajectòria professional en els mitjans i en el món de la comunicació corporativa.

Va debutar com a periodista en 1995 en MiniDiario i va treballar sis anys com a redactor d'informatius en Ràdio 9 Alacant. És fundador i director de comunicació del festival de gènere negre VLC Negra. Actualment presta serveis de comunicació corporativa a diverses entitats i és editor de publicacions periòdiques i llibres. Va formar part del grup literari El Cuaderno Rojo, amb el qual ha publicat dos relats en sengles antologies, en què va exercir com a editor tècnic. Sin piedad és la seua primera novel·la.

La participació en el Club de Lectura és gratuïta i exclusiva per als socis i sòcies d'Alumni UPV. Únicament cal enviar un correu a l'enllaç que figura a peu de pàgina per a inscriure-s'hi.

Cada mes, els membres del Club es reuneixen periòdicament per a analitzar i comentar l'obra triada, i conèixer en persona diversos autors i les seues obres. Encara sou a temps per a fer-hi la inscripció, si voleu conèixer i gaudir de la literatura, en aquesta ocasió, del gènere negre, o simplement voleu compartir el plaer de la lectura amb altres persones. Tot el qui vulga sumar-se a aquesta iniciativa se'n pot informar en la pàgina web d'Alumni UPV.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC