- -
UPV
 

Enginyeria vs contaminació

La UPV i la Universitat Johannes Kepler ideen un nou sistema que permet modificar en temps real el nivell d'emissions dels vehicles dièsel

[ 13/01/2017 ]
Enginyeria vs contaminació

Un equip d'investigadors de l'institut CMT-Motors Tèrmics de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha ideat, en col·laboració amb la Universitat Johannes Kepler de Linz (Àustria), un nou sistema que permet modificar en temps real el nivell d'emissions dels vehicles dièsel.


El mètode, que possibilita l'adaptació de la conducció a la situació real i a les condicions mediambientals del moment, ha sigut avaluat de forma experimental com a prova de concepte en un banc de motors del CMT de la UPV. Els resultats han sigut publicats recentment en el Journal of Automobile Engineering.


Carlos Guardiola, investigador del CMT de la UPV, indica que "hi ha una relació entre el nivell d'emissions (per exemple, de NOx en el cas dels motors dièsel) i el consum de combustible (i, per tant, les emissions de CO2). La metodologia que es presenta permet trobar la solució òptima al cas de la conducció real, a fi de complir estrictament els requeriments relatius a les emissions contaminants".


Una alternativa a la prohibició dels dièsel


D'aquesta manera, la solució ideada pels investigadors espanyols i austríacs permet adaptar-se a diversos escenaris de trànsit, i a restriccions en emissions localment i temporalment variables, donades a través d'informació I2V (infraestructura-vehicle).


"Això permetria", adverteix Benjamín Pla (CMT-UPV), "en episodis de contaminació atmosfèrica com els que presenten ciutats com Madrid o París, adaptar el funcionament del vehicle al mínim d'emissions. Seria una alternativa a la prohibició de la tecnologia dièsel a les ciutats".


Diversos components integrats


El sistema proposat s'integra en l'ordinador de bord dels vehicles, i està basat en la combinació de diversos components: sensors integrats en el cotxe per a mesurar els nivells de contaminació; un equip que permet predir la necessitat de potència del motor, i mètodes d'optimació en temps real, amb la finalitat que el motor opere de la forma més eficient durant la conducció.


Nova solució al problema del calibratge dels motors


D'altra banda, el treball desenvolupat des del CMT-Motors Tèrmics i la Universitat Johannes Kepler ofereix al seu torn una nova solució al problema del calibratge de motors. En l'actualitat, com explica Guardiola, aquest es resol a través de taules estàtiques optimitzades de forma heurística per a un cicle de calibratge conegut i fix. "Nosaltres proposem trobar la solució òptima a les condicions reals d'ús", conclou l'investigador del CMT de la UPV.


Notícies destacades


Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom
Edicions Maior: 25 anys Edicions Maior: 25 anys
La UPV exhibeix una selecció excepcional de la històrica galeria balear, referència internacional de la gràfica contemporània
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny
Activa el teu futur Activa el teu futur
El CFP organitza tallers, ponències i activitats per a donar a conèixer els títols propis de la UPV
Èxit de la nova edició del Fòrum d'Ocupació del campus de Gandia Èxit de la nova edició del Fòrum d'Ocupació del campus de Gandia
Més de 300 joves han assistit a la fira de l'ocupació, que ha reunit 44 entitats amb un centenar d'ofertes



EMAS upv