- -
UPV
 

Tecnologia i desenvolupament

Un estudi del DSIC de la UPV demostra que els jocs interactius per a xiquets de 2 a 5 anys no fan servir totes les seues habilitats motores

[ 07/10/2015 ]
Tecnologia i desenvolupament

Un estudi liderat per Javier Jaén, investigador del Grup d'Enginyeria del Programari i Sistemes d'Informació - DSIC, de la Universitat Politècnica de València (UPV), afirma que la majoria de jocs infantils interactius per a tauletes dirigits a xiquets de 2 a 5 anys no fan servir totes les seues habilitats motores.


Així conclou l'estudi, desenvolupat per investigadors de la UPV, i que ja ha sigut publicat per la revista International Journal of Human Computer Studies.


100 app educatives, analitzades


"En el nostre estudi", explica Jaén, "volíem avaluar tant l'ús com el potencial de les tauletes interactives en l'educació infantil, així com les característiques de les aplicacions comercials d'aquest àmbit que avui trobem en el mercat".


Per a aconseguir-ho, els investigadors van dur a terme l'anàlisi de fins a 100 app educatives. D'aquestes, la pràctica totalitat -el 99%- utilitzava la pulsació com a mecanisme d'interacció, mentre que un 56% d'aquestes permetien l'arrossegament d'objectes d'un lloc a un altre de la tauleta.


Els xiquets, capaços de realitzar més gestos que la pulsació o l'arrossegament sense necessitat de tècniques assistides


Posteriorment, els investigadors de la UPV van realitzar un experiment amb la finalitat d'avaluar quins gestos són capaços de fer els més petits en una superfície multitàctil. Els resultats van ser concloents: sense cap tècnica assistida, els xiquets eren capaços d'executar altres accions més enllà de prémer la pantalla o arrossegar, com per exemple el zoom in (aproximació) o el zoom out (allunyament), a més de la rotació d'objectes amb un dit.


Per contra, l'estudi va demostrar que tenien més complicacions per a polsar dues vegades o de forma prolongada, com també en la rotació amb dos dits, en ocasions per qüestions motores i, en d'altres, perquè necessiten més temps per a executar l'acció.


La tecnologia, per darrere de les habilitats dels més petits


"En qualsevol cas", indica Jaén, "la conclusió d'aquest treball és que, en general, les aplicacions menysvaloren les capacitats motores dels xiquets, que en edats primerenques són capaces de fer pràcticament tot l'espectre de gestos".


"D'ací es deriva", afig, "que es poden dissenyar aplicacions per a xiquets moltíssim més riques. En ocasions, i aquesta n'és una, la tecnologia va per darrere de les mateixes habilitats dels més petits".


Més informació
    Notícia UPV TV



Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


Nova delegada d'alumnat de la UPV Nova delegada d'alumnat de la UPV
Lea Olcina Botella estudia el Grau en Tecnologia Digital i Multimèdia en l'ETS d'Enginyeria de Telecomunicació
Projecte CUCO Projecte CUCO
El CVBLaB participa en un consorci que investiga l'ús de la computació quàntica i la seua aplicació a indústries estratègiques
La UPV llança K, el seu nou canal audiovisual La UPV llança K, el seu nou canal audiovisual
L'ACOM-UPV col·loca cinc pantalles grans al campus de Vera perquè centres, instituts, serveis i alumnat puguen emetre els seus vídeos, animacions, promocions i notícies
Rànquing GreenMetric Rànquing GreenMetric
La UPV se situa entre les 200 universitats del món més compromeses amb el medi ambient
Premi COSO Premi COSO
Carlos Antolín, estudiant de Comunicació Audiovisual en la EPSG: "Aquest premi és un reconeixement a l'esforç realitzat els tres últims anys"
Avelino Corma, investigador distingit Avelino Corma, investigador distingit
Ha guanyat el concurs del Programa propi d'incentivació de la I+D+i llançat pel Vicerectorat d'Investigació per a atraure personal investigador excel·lent a la UPV

EMAS upv