Política d'integritat científica

La UPV aprova la seua política d'integritat científica i bones pràctiques d'investigació per a prevenir problemes d'integritat en el comportament del personal investigador.

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València ha aprovat les "Directrius per a la bona pràctica científica" en un clar compromís per promoure el respecte als principis ètics en la pràctica científica i en la cultura acadèmica. Aquest document respon al compromís amb la creació, el desenvolupament i la transmissió crítica de la ciència, l'art i la cultura recollit en els estatuts d'aquesta institució acadèmica.

L'acord té per objectiu oferir un conjunt de pautes, orientacions, recomanacions i compromisos per a la bona pràctica científica a la UPV. Així es vol evitar la invenció, la falsificació o la manipulació de dades i resultats científics; així com l'apropiació de resultats, mètodes, material o idees d'altres col·legues, col·laboradors i becaris, i l'ocultació o mentida sobre les fonts de finançament d'un projecte o activitat científica, entre altres actituds.

La UPV promourà la conducta responsable dels seus investigadors mitjançant la formació en ètica de la investigació i la comunicació, i difusió dels principis ètics de la investigació. Per a això se servirà d'activitats encaminades a crear una cultura d'excel·lència investigadora.

El Comitè d'Ètica de la Investigació és l'organisme encarregat de vetlar pel compliment de la política d'integritat científica i de bones pràctiques d'investigació de la UPV. Està format per professors de la UPV amb experiència en aquest àmbit i la vicerectora d'investigació de la UPV. Quan detecte el seu incompliment per part de membres de la comunitat universitària, podrà realitzar un informe i elevar-lo als òrgans de govern de la UPV competents en la matèria, perquè es prenguen les mesures pertinents d'acord amb la legislació aplicable.

Així mateix, el Consell de Govern ha aprovat el Codi de gestió de conflictes d'interessos en la investigació. El seu objectiu és prevenir les possibles situacions que posen en perill la imparcialitat i el rigor investigador. També s'ha aprovat el Reglament de protecció i transferència de drets de propietat intel·lectual i industrial de la UPV, que regula la propietat i els drets derivats de les patents generades pels investigadors de la Universitat.

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries