Centre d'excel·lència Severo Ochoa

L'Institut de Tecnologia Química (UPV-CSIC) ha rebut el guardó d'excel·lència científica Severo Ochoa atorgat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat.

L'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), ha rebut el guardó d'excel·lència científica Severo Ochoa, que promou el Ministeri d'Economia i Competitivitat a través de la Secretaria d'Estat d'Investigació, Desenvolupament i Innovació.

L'objectiu del programa és identificar i promoure els centres i les unitats d'investigació espanyols que ja destaquen entre els millors del món en la seua especialitat. Aquesta acreditació té una validesa de quatre anys i proporciona un milió d'euros anuals al centre.

L'ITQ va començar a funcionar el 1990 de la mà d'Avelino Corma, i actualment el dirigeix Miguel Ángel Miranda. L'Institut de Tecnologia Química és un centre de referència en l'àrea de catàlisi, nous materials (especialment zeolites) i fotoquímica. Gràcies al seu excel·lent nivell d'investigació fonamental i orientada, i al seu caràcter multidisciplinari, l'ITQ té la capacitat d'actuar en interfícies entre disciplines, la qual cosa hi otorga una àmplia flexibilitat i una adaptació ràpida a noves línies i reptes.

Els altres quatre centres seleccionats són: el Centre de Regulació Genòmica (CRG), l'Estació Biològica de Doñana, l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE) i l'Institut de Física Teòrica UAM/CSIC.

El programa Centres d'Excel·lència Severo Ochoa està dirigit a aquells centres i unitats ja existents que realitzen i executen investigació bàsica de frontera i es troben entre els millors del món en les seues àrees respectives. La convocatòria destaca la importància de l'impacte i el lideratge científic internacional d'aquests centres i unitats. El procediment de selecció dels Severo Ochoa es basa en "les millors pràctiques internacionals".

Aquesta acreditació s'ha atorgat després de l'examen d'un comitè científic internacional en el qual han participat 70 investigadors capdavanters en els seus àmbits i procedents de 12 països diferents. Les 5 institucions d'investigació han sigut seleccionades entre els 30 centres i unitats finalistes.

L'acreditació permetrà enfortir les capacitats d'investigació dels centres i facilitarà l'accés a altres convocatòries competitives així com a les grans instal·lacions d'investigació. A més, aquest reconeixement els donarà visibilitat preferent en l'obtenció d'ajudes de mecenatge.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic