Aquesta nova funcionalitat ha sigut finançada pel Vicerectorat de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la Universitat Politècnica de València i pel Servei de Promoció del Valencià de la Universitat d'Alacant.
Amb la contribució al desenvolupament d'aquest nou filtre de format, la UPV i la UA cobreixen una necessitat important de les seues comunitats universitàries, a les quals podran oferir un suport lingüístic més acurat i més àgil. Alhora, estan contribuint a estendre aquesta oportunitat a la comunitat científica i educativa mundial, la qual fa servir intensivament LaTex per a la creació de material docent, articles, presentacions, pòsters, etc.
El filtre de LaTex de la plataforma de traducció Apertium, en què es basa el Politraductor, ha sigut desenvolupat per Prompsit Language Engineering. El filtre de format cobreix totes les instruccions estàndards i algunes de les no estàndards més freqüents. Això sí, les instruccions definides ad hoc pels usuaris no tindran cobertura, però si aquests en detecten de freqüents, poden comunicar-ho a l'Àrea de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV o directament a Prompsit, per tal d'afegir-les al traductor.
Notícies destacades