Highly Cited Researchers 2025
Avelino Corma, Juan Bisquert i Luis Guanter, l'elit científica internacional amb segell de la Universitat Politècnica de València
[ 15/12/2025 ]
Tres investigadors lligats a la Universitat Politècnica de València, Avel·lí Corma, Juan Bisquert i Luis Guanter, es mantenen un any més entre els científics més influents del planeta. Així ho confirma la Highly Cited Researchers (HCR) List 2025, que distingeix els investigadors més citats a tot el món.
Avel·lí Corma i Juan Bisquert, reconeguts en la categoria Chemistry i Cross-Field, respectivament, duen a terme la seua labor investigadora en l’Institut de Tecnologia Química (ITQ, UPV-CSIC); Luis Guanter, inclòs en la categoria de Geosciences, ho fa en l’Institut d’Enginyeria de l’Aigua i Medi Ambient (IEAMA) de la UPV.
En la present edició, els analistes de l’Institute for Scientific Information (ISI) de Clarivate han distingit 6.868 investigadors i investigadores, procedents de més de 1.300 institucions de seixanta països i regions. El procés de selecció combina mètriques quantitatives i anàlisi qualitativa a partir de les dades de la Web of Science Core Collection, amb l’objectiu d’identificar qui ha aconseguit un impacte real i global en la seua disciplina.
Mapa mundial desigual
Segons Clarivate, el 74,6 % dels reconeixements se situa en només cinc països i regions, fet que “posa de manifest una notable concentració del talent investigador de més impacte a escala global”.
Els Estats Units torna a liderar la classificació, mentre que la Xina continental i el Regne Unit mantenen les posicions segona i tercera, respectivament.
Impulsar Espanya al primer nivell
En demanar als científics guardonats com es pot elevar la ciència espanyola a l’avantguarda mundial, les respostes són les següents:
Avel·lí Corma
Fa falta una planificació coherent a curt, mitjà i llarg termini, acompanyada d’un finançament adequat i sostingut. A més, és imprescindible impulsar projectes amb un risc científic més alt, que permeten generar avanços realment innovadors i competitius en l’àmbit internacional.
Juan Bisquert
Espanya ha de garantir un finançament estable i pluriennal en R+D, acompanyat d’una carrera científica clara i competitiva que atraga talent. És imprescindible reduir dràsticament la burocràcia perquè els investigadors dediquen el seu temps a la ciència, no a la gestió. I, finalment, s’ha d’impulsar de veritat la transferència i la internacionalització, i connectar la nostra recerca amb la indústria, Europa i els grans reptes globals.
Luis Guanter
Entre moltes altres mesures, és necessari protegir les institucions públiques de recerca i especialment les universitats.
Notícies destacades
i-Days 2025
ColoSense, guanyador absolut del certamen europeu d'innovació sanitària d'EIT Health amb un sistema de detecció precoç del càncer colorectal
IA i desigualtat laboral
Un estudi en què participa la UPV proposa estratègies per a un ús responsable de la IA generativa que no incremente el risc d'exclusió de l'ocupació
Cooperació internacional
La UPV signa un acord de col·laboració marc de 4 anys de duració amb la Universitat Al-Azhar de Gaza
L'església de Sant Joan del Mercat recupera la seua esplendor
La intervenció pictòrica, escultòrica i ornamental l'ha liderada un equip de l'Institut Universitari de Restauració del Patrimoni, coordinat per la catedràtica Pilar Roig
La universitat espanyola en xifres
La insuficient oferta pública d'allotjament universitari condiciona la igualtat real d'oportunitats entre estudiants segons es desprèn de l'informe de la CRUE
Nanoestreles d'or contra el càncer
Personal investigador de la UPV desenvolupa una innovadora teràpia per al tractament del càncer, més precisa i amb menys efectes secundaris