Setmana Europea de la Mobilitat 2026

La UPV avança en el seu compromís amb la mobilitat sostenible amb Policar UPV i nous punts de recàrrega de vehicles elèctrics

[ 16/09/2026 ]

Anota a l’agenda: 17 i 22 de setembre. Són les dates assenyalades per a celebrar la Setmana Europea de la Mobilitat 2026 a la Universitat Politècnica de València.

El dijous dia 17, de 9.00 a 14.00 hores, a l'Àgora del campus de Vera se situarà un punt d'informació per a donar a conèixer i fomentar la descàrrega i l’ús de l'aplicació mòbil Policar UPV, de la comunitat politècnica per a compartir cotxes. Hi haurà diferents dinàmiques i el teu interès té premi segur.

El dimarts 22 se celebra el Dia sense Cotxes. Als campus d'Alcoi, Gandia i Vera, arribar a la universitat a peu, amb bicicleta, patinet o en transport públic té premi. Des de les 7.45 h fins a les 9.00 h o fins que s'acaben les existències podràs arreplegar el teu regal.

Aquest mateix dia, EMT València se sumarà a la programació organitzada per la UPV amb la realització de diferents activitats i la promoció del títol EMT Jove i altres productes en un punt d'informació que s'instal·larà al campus de Vera.

Pla Estratègic de Mobilitat Sostenible

I no és qüestió d'una setmana a l'any. La UPV és responsable amb el medi ambient tots els dies de l'any com pots comprovar si consultes el seu Pla Estratègic de Mobilitat Sostenible. L'objectiu d'aquest pla és sensibilitzar la comunitat universitària sobre l'impacte dels desplaçaments diaris i promoure les alternatives més sostenibles que ofereix la universitat.

Una de les accions per a aconseguir-ho ha sigut la posada en marxa, al març, de Policar UPV. És una aplicació per a compartir cotxe entre la comunitat politècnica. Reducció d'emissions, estalvi en despeses de viatge i la compensació econòmica que suposa el bo energètic associat als trajectes compartits són els principals avantatges de Policar. Els resultats són visibles i els pots consultar en aquest enllaç.

A més, aquest curs la Universitat Politècnica de València estrena nous punts de recàrrega per a vehicles elèctrics. En aquesta notícia tens tota la informació. Per a utilitzar-los només necessites l'aplicació Umbrella emobility (disponible en Play Store i App Store).

En el desenvolupament del Pla Estratègic de Mobilitat Sostenible s'ha aconseguit millorar la connectivitat de l'àrea metropolitana de València amb el campus de Vera, amb la línia 136 de l'AMTV, s'han ampliat els aparcaments per a bicicletes i s'han instal·lat noves eines d'acte reparació.

Notícies destacades


Encara queden places Encara queden places
Ets a temps de sol·licitar l'accés a dos títols de la UPV: el Grau en Ciències Ambientals (Gandia), i el Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals (València)
Prop de l'excel·lent Prop de l'excel·lent
Tres edificis del campus de Vera han aconseguit la màxima categoria d'eficiència energètica, després de la realització d'obres de millora
Ronda d'inversió històrica Ronda d'inversió històrica
iPronics aconsegueix 108 milions d'euros per a construir la infraestructura fotònica de la intel·ligència artificial
Rendiment i riscos per cas particular Rendiment i riscos per cas particular
Hernández-Orallo (VRAIN-UPV/ValgrAI) lidera un estudi internacional publicat en Science que planteja un canvi profund en l'avaluació dels sistemes d'IA
Doblet històric Doblet històric
El FSUPV Team conquesta Formula Student Àustria i reafirma el lideratge mundial de la UPV en enginyeria universitària
Apunta-t'hi! Apunta-t'hi!
Fotografia, disseny audiovisual, edició de vídeo, gestió cultural, art contemporani... Inscriu-te en els cursos de cultura de setembre i octubre


Contacta amb nosaltres

Envia'ns un suggeriment, una queixa o una felicitació. Consulta'ns directament els teus dubtes. Evita desplaçaments i esperes