L'Academic Rànquing of World Universities (ARWU), popularment conegut com el rànquing de Shanghai i considerat internacionalment com l'indicador d'universitats més prestigiós del món per l'objectivitat de la seua metodologia, ha reconegut un any més la Universitat Politècnica de València (UPV) com a millor politècnica d'Espanya.
En els seus resultats, ARWU situa a la institució dirigida per José E. Capilla com la única politècnica espanyola entre les 500 millors universitats del món. El podi, en aquest àmbit, el completen la Universitat Politècnica de Madrid (UPM), situada en el rang 601-700, i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que figura en el 701-800.
Creat en 2003, ARWU inclou per 21a vegada consecutiva la UPV en l'elit universitària internacional i la situa, a més, en el top 10 de totes les universitats del país, classificant-la en el novè lloc entre totes les institucions d'educació superior, tant públiques com privades, d'Espanya.
Al costat d'ARWU 2025, també els altres dos principals rànquings d'universitats del món, QS i THE, avalen el nivell de la UPV. No en va, el passat 19 de juny, QS World University Rànquings va incloure per 14è any consecutiu a la UPV en el top 500 mundial, a més de certificar-la com a millor universitat de la Comunitat Valenciana.
Un dia abans, el 18 de juny, la revista Times Higher Education (THE) havia reconegut la UPV com la universitat amb major impacte social i econòmic d'Espanya.
Aquestes valoracions internacionals, d'inqüestionable prestigi, suposen un reforç de gran valor per a tots els professionals que integren una institució, la UPV, que continua treballant, dia a dia, per a continuar oferint una formació que conjumine innovació, qualitat i adaptació a les necessitats de la realitat actual.
Carlos Ayats Pérez / Àrea de Comunicació UPV (ACOM-UPV)
Notícies destacades