La UPV premia al seu personal investigador més excel·lent
En la tercera edició dels Premis d'Investigació s'han concedit un total de 32 guardons a diferents científics i científiques
[ 17/01/2025 ]
Per tercer any consecutiu, la Universitat Politècnica de València (UPV) ha reconegut l'activitat d'R+D, de difusió i de transferència de coneixement del seu personal investigador. En la tercera edició dels seus Premis d'Investigació, la UPV ha concedit 32 guardons a diferents científics i científiques de la institució acadèmica.
“Cadascuna de les investigadores i investigadors premiats són exponents del treball i talent científic de la nostra universitat; un exemple de ciència excel·lent, de col·laboració amb el teixit productiu, de compromís per fer arribar la ciència a la societat, i, sens dubte, són fonamentals perquè la UPV continue situada, any rere any, com la millor universitat tecnològica d'Espanya”, va destacar el rector José E. Capilla durant la gala de lliurament dels premis, celebrada a la sala d'actes de l'edifici Nexus del campus de Vera.
La gala va començar amb un sentit homenatge a totes les víctimes de la dana, de la mà del Grup de Dolçaina i Percussió de la UPV, que va interpretar La Muixeranga amb un vídeo de fons que arreplegava moments d'aquells fatídics dies, acompanyats per imatges del projecte Salvem les fotos en el qual treballa la UPV des del mes de novembre passat.
A més, va estar plena de divulgació científica amb segell UPV: Francisco Pedroche, investigador de l'Institut de Matemàtica Multidisciplinària (IMM) i guanyador del primer certamen de monòlegs científics de la UPV; Mª Luz Gerbaudo, investigadora de l'Institut ICITECH de la UPV, i Carolina Ropero, doctoranda UPV i finalista del certamen nacional Solo de ciencia, demostraren amb unes actuacions excel·lents com la divulgació és fonamental per a fer arribar la ciència a tota la societat, parlant de matemàtiques infinites, d'edificis resilients i de fongs fantàstics.
30 guardons en sis categories
En aquesta III edició dels Premis d'Investigació UPV s'han concedit 30 distincions, repartides en sis categories: impacte mediàtic de la investigació; divulgació científica; transferència de coneixement; impacte excel·lent de la investigació; publicació excel·lent d'investigació, i trajectòria excel·lent en investigació.
El premi a l'impacte mediàtic de la investigació va recaure en Mª José Viñals i Concha López, pel seu estudi sobre l'impacte de la turistificació en el patrimoni. José Miguel Mulet va ser guardonat amb el premi a la divulgació científica. I en transferència del coneixement es concediren tres guardons, en altres tantes subdisciplines: en Enginyeria i Tecnologia, a José Manuel Catalá Civera, Beatriz García Baños i José Manuel Serra Alfaro; en Medicina i Ciències de la Salut i Ciències Naturals a Alberto José Ferrer Riquelme i José Manuel Prats Montalbán, i en Arts i Humanitats, Ciències Socials i Arquitectura a Francisca Ramón.
Els premis a l'impacte excel·lent de la investigació van recaure en: Isabel Hernando Hernando, Mercedes Álvaro Rodríguez, Néstor Javier Thome Coppo, Óscar Vicente Meana, José Luis Hervás Oliver, Antonio García Martínez i Ángel Alejandro Juan Pérez.
En la categoria de publicació excel·lent en investigació van rebre el premi: Marisa Carrió Pastor, Borja Belda Palazón, Francisco Javier Jaén, Néstor Javier Thome, Jorge Alcaide Marzal i José Antonio Diego-Más, Verónica Saiz Rubio i Francisco Rovira Mas, Tatiana García Segura i Eugenio Pellicer Armiñana, Josep Albero i Hermenegildo García, José Alfonso Antonino-Daviu i Alfredo Quijano López i Paolo Rosso.
I els reconeixements a la trajectòria excel·lent en investigació van ser per a: José Manuel Barat Baviera, Mª del Carmen Llinares Millán, Mª Paula Santiago Martí de Madrid, Hermenegildo García Gómez, José Jaime Gómez Hernández, Gumersindo Verdú Martín, Marival Segarra Oña i Vicente Boria Esbert.
Dos reconeixements especials a dos referents UPV
Com en edicions anteriors, la UPV ha concedit, a més, dos reconeixements especials a dos grans referents de la institució, com a investigadora i investigador destacat de l'any 2024. Aquests premis van ser per a Valery Naranjo, catedràtica de la UPV i directora del CVBLab i José M. Adam, catedràtic de la UPV i investigador de l'Institut ICITECH.
Luis Zurano Conches / Àrea de Comunicació (ACOM)
Notícies destacades
La lluita dels ningú
El Centre de Cooperació al Desenvolupament UPV celebra els seus 25 anys amb una exposició que arreplega imatges de la seua lluita contra la pobresa i la injustícia
Primer laboratori del món en neuroemprenedoria: NeuroEntrepreneurship Lab UPV
El NeuroEnterpreneurship Lab de la UPV és pioner a aplicar la neurociència al rendiment cerebral d'emprenedors i directius d'empreses
Camí dels seus vuitens JJOO
Ricardo Ten, llegenda de l'esport espanyol, és la bandera del nou UPV Paracycling Team
Projecte internacional ASPIRE
L'ITQ (UPV-CSIC) participa en aquest projecte que busca desenvolupar nous dispositius i circuits neuromòrfics inspirats en el funcionament del cervell
La veu dels estudiants
El rector de la UPV dona la benvinguda als nous màxims representants de les delegacions
Convidada d'honor
La Universitat Politècnica de València participa, per primera vegada, en la Fira Internacional del Llibre de la Universitat de Guanajuato (Mèxic)