La UPV en la Volta Femenina a Espanya

L'Equip Ciclista Femení de la UPV va obrir com a equip convidat l'edició d'enguany d'una de les voltes ciclistes més importants del món

[ 07/05/2024 ]

És el somni de qualsevol esportista: jugar en algun escenari mític, com un estadi de primera amb tradició o la pista central de Wimbledon. Si, a més, ho fa junt amb les seues referents, les emocions poden disparar-se. Un total de 14 ciclistes de l’Equip Ciclista Femení de la UPV ho confirmen, després de participar en la primera etapa de la Volta Femenina 24 de Carrefour.es, una de les carreres més prestigioses del calendari internacional. Et convidem a reviure les emocions que van sentir en la jornada del 28 d'abril, un dia inoblidable per a elles i històric per a l'equip, amb la veu de les seues protagonistes. (Vídeo)

Nervis i il·lusió

L’Equip Ciclista Femení de la UPV va tenir el privilegi d'exercir d'equip convidat i obrir l'edició d'enguany de la volta espanyola. A casa, i junt amb les millors ciclistes del món. “M'ha costat dormir aquesta setmana i ara, en veure el que hi ha muntat, estic més nerviosa que mai en la meua vida”, comentava Lluna Hervás durant el calfament, a escassa hora i mitja de l'eixida. Per contra, la cadet Aitana Pérez es mostrava més relaxada: “De moment estic tranquil·la, però amb moltíssimes ganes de començar, això sí. Veurem com ix tot, encara que al costat de les meues companyes d'equip una sempre se sent millor”.

La participació de l’Equip Ciclista Femení de la UPV en la Volta es resumia en què dues de les seues quatre formacions (les categories Elit-sub 23 i un combinat de corredores júnior i cadet) tenien el privilegi de recórrer els 16 km de la contrarellotge per equips, amb eixida i arribada a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. Ho farien mitja hora abans de l'inici de la competició i els seus temps marcarien la primera referència.

Un premi per a gaudir

La categoria internacional de la prova, el tipus de carrera, l'escenari, el públic present… molts eren els factors perquè les 14 ciclistes gravaren a foc cada instant. El resultat era el menys important, com insistien David Sánchez, cap de l'equip Elit-sub 23, i Vicente Gimeno, director de categories inferiors. “Això és un premi i es tracta de gaudir”, insistia Sánchez. Però res, les corredores volien deixar el pavelló ben alt.

“Encara que som un equip invitat, tenim moltes ganes de fer-ho tan bé com siga possible. En el meu cas, a més, ha vingut la meua família de Veneçuela per a donar-me suport”, destacava Mar Jolie Sosa.

“Un resultat satisfactori”

L'equip Elit-sub 23 de l’Equip Ciclista Femení de la UPV va recórrer en 22:15 els 16 km en pla de la carrera, “un registre satisfactori, tenint en compte que l'organització ens havia demanat que extremàrem les precaucions i no assumírem riscos”, va matisar Sánchez.

“No tothom ha fet una crono per equips en la Volta, encara que haja eixit millor o pitjor”, comentava una Lluna Hervás tan bon punt va arribar a la meta, i una mica contrariada per la seua actuació personal: “sent que podia i puc fer-ho millor, però els nervis m'han passat factura”. “Ha sigut molt divertit i emocionant. Viure l'ambient previ, estar al costat de les nostres referents i córrer per on ho faran elles, ha sigut molt top. Ha sigut increïble, la veritat”, verbalitzava Andrea Lores amb un somriure d'orella a orella.

“Es tractava de gaudir de l'experiència i fer-ho bé a nivell tècnic. Elles sempre mostren l'afany competitiu, una cosa que a mi, personalment, m'ompli perquè demostra que sempre hi ha marge de millora. Aquesta, precisament, és la filosofia d'aquest equip, que sempre es pot créixer i que no hi ha sostre. Es demostra que hi ha projecte, sota el guiatge de la UPV”, va concloure David Sánchez.

Referent nacional

L’Equip Ciclista Femení de la UPV (en anglès: UPV Women’s Cycling Team) és un equip semiprofessional de ciclisme que, malgrat la seua curta trajectòria (va sorgir el 2022), està protagonitzant un ascens meteòric i ja s’ha convertit en un referent nacional. En la passada temporada va conquistar el tercer lloc del rànquing nacional d'equips. Entre les 52 ciclistes que componen les seues quatre colles (cadet, júnior, màster i Elit-sub 23), i que foren presentades el passat 19 de gener (notícia), hi ha, entre altres, l'holandesa Nicolien Luijsterburg (campiona del món en la categoria Màster 40-45 del 2022) o Isabel Ferreres (campiona autonòmica de ciclisme en ruta i integrant de l'equip nacional de ciclisme de la modalitat).

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom