Soledad Sevilla: vaig somiar amb un espai

Gaudeix de la mostra de l'artista valenciana, Medalla de Sant Carles 2023, distingida amb el Premi Velázquez i el Premi Nacional d'Arts Plàstiques

[ 19/01/2024 ]

La Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València acull l'exposició “Soledad Sevilla: vaig somiar amb un espai”, que podrà visitar-se fins al 6 de març a la Sala Josep Renau (planta baixa de l'edifici 3N). L'exhibició recorre algunes de les obres més rellevants d'aquesta aplaudida artista valenciana.

Les responsables d'organitzar l'exhibició han sigut les comissàries Isabel Tejeda i Laura Silvestre, que s'han enfrontat al repte d'oferir una visió de l'obra de Sevilla que no se solapara amb la mostra retrospectiva que presentarà enguany al Centre d'Art Reina Sofia.

El resultat és tot un encert, segons la mateixa Soledad Sevilla: “Han seleccionat peces úniques de diferents sèries i el que han aconseguit és magnífic”.

Llum, matèria i espai

“Soledad Sevilla: vaig somiar amb un espai”, s'ha inaugurat al desembre amb motiu de la concessió d'una Medalla de Sant Carles 2023 a l'artista.

Tal com expliquen Isabel Tejeda i Laura Silvestre, l'exhibició recorre algunes de les sèries més significatives de la seua carrera artística. “Des dels seus inicis a la fi dels anys seixanta, Soledad Sevilla ha explorat les connexions entre llum, matèria i espai, combinant les possibilitats plàstiques de la línia amb rigor analític i ordre geomètric”.

“Aquestes reflexions es van projectar, així mateix, en un treball tridimensional, fonamentalment instal·lacions i intervencions, que des dels anys 80 cerca generar experiències sensorials i orgàniques en els espectadors, en els usuaris i usuàries dels seus espais”.

“En aquestes obres es manifesta una lògica poètica interna, en la qual destaquen elements com l’evocació d’allò intangible, la reflexió sobre el temps i el llenguatge, la presència d’allò paradoxal i la investigació de les condicions perceptives dels sentits”.

Trajectòria destacada

La creadora valenciana Soledad Sevilla ha sigut reconeguda amb les més altes distincions de l'àmbit artístic a Espanya, entra les quals s'inclouen: el Premi Nacional d'Arts Plàstiques (1993) i la Medalla d'Or al Mèrit en les Belles Arts (2007).

El 2020, va rebre el Premi Velázquez d'Arts Plàstiques i va ser nomenada doctora honoris causa per la Universitat de Granada. Des del 2022 és integrant de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles de València.

Amb una extensa trajectòria expositiva, la seua obra es troba en col·leccions com la del Museu Reina Sofia, la Fundació Juan March de Madrid, el Museu de Belles Arts de Bilbao, l’Artium de Vitòria (Gasteiz) i el MACBA de Barcelona, entre moltes altres.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors