Medalles de Sant Carles 2023

La Facultat de Belles Arts de la UPV concedeix les Medalles de Sant Carles 2023 a destacades figures de l'art i la cultura valenciana

[ 09/01/2024 ]

En el marc de la celebració de la festivitat de Sant Carles, patró de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València, el centre ha atorgat la Medalla de Sant Carles 2023 a destacades personalitats i institucions que han contribuït significativament a la promoció i difusió cultural i artística en la societat valenciana. Es tracta de l'artista Soledad Sevilla, el ceramista Enric Mestre i la Sala Carme Teatre, per la seua notària influència en el context cultural valencià.

Soledad Sevilla, nascuda a València en 1944, és una figura excel·lent en l'àmbit artístic contemporani espanyol. La seua trajectòria, marcada per una profunda exploració de la geometria, la llum i l'espai, l'ha feta mereixedora de nombrosos reconeixements, incloent-hi el Premi Nacional d'Arts Plàstiques i el Premi Velázquez d'Arts Plàstiques.

Enric Mestre, nascut a Alboraia en 1936, és reconegut internacionalment com un dels principals exponents en ceràmica contemporània. La seua obra distintiva i evolutiva ha deixat una marca significativa en el panorama artístic i ceràmic nacional i internacional.

La Sala Carme Teatre, inaugurada en 1995 a València, ha exercit un paper crucial en el panorama escènic valencià, distingida per la seua programació eclèctica, que abasta propostes escèniques nacionals i internacionals, amb una especial preferència per les creacions locals.

Tant Soledad Sevilla com Enric Mestre han assistit a la cerimònia de lliurament de les medalles, que s'ha dut a terme a la Facultat de Belles Arts de la UPV. Per part seua, els directors i programadors de la Sala Carme Teatre, Aurelio Delgado, Raúl Lago i Marina Díaz, han rebut la medalla en representació de la institució.

Exposició de Soledad Sevilla

La cerimònia de lliurament de les Medalles de Sant Carles ha estat seguida per la inauguració de l'exposició "Soledad Sevilla. Soñé con un espacio" a la Sala Josep Renau de la Facultat de Belles Arts de la UPV.

L'exposició, comissariada per Isabel Tejeda i Laura Silvestre, estarà oberta al públic fins al 6 de març de 2024. Recorre algunes de les sèries més significatives de la carrera artística de Soledad Sevilla, en què explora les connexions entre llum, matèria i espai, al llarg de la seua prolífica trajectòria.

Per a Soledad Sevilla, el resultat d'aquesta exposició ha sigut una grata sorpresa: “Les comissàries Isabel Tejeda i Laura Silvestre han seleccionat obres del magatzem del meu estudi, peces úniques de diferents sèries i el que han aconseguit és magnífic, estic molt, molt, contenta. Anime tots els estudiants a visitar-la, sobretot als que comencen a pintar, a treballar, o a introduir-se en el món de l'art, perquè crec que serà molt instructiu”.

Vint-i-sis edicions

Des de 1996, les medalles han pretès subratllar i posar en valor persones i/o entitats l'aportació de les quals en l'àmbit de l'art i la cultura hagen sigut rellevants per a la nostra comunitat. Artistes com ara Cristina de Middel, José Mª Yturralde, Miquel Navarro, l'equip Crònica o entitats com són la Fundació Hortensia Herrero, el MuVIM o la plataforma Salvem el Cabanyal han sigut reconeguts en alguna de les seues XXVI edicions.

Medalles Sant Carles 2023 - Soledad Sevilla, Enric Mestre i Sala Carme Teatre (vídeo de l'acte)

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors