Acreditació pionera a Espanya

La ETSET imparteix el primer màster amb esment dual a Espanya acreditat per l'ANECA

[ 22/11/2023 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és pionera a Espanya en l'aplicació d'un nou programa formatiu per a l'estudiantat universitari de màster: l'esment dual. Aquest model d'aprenentatge combina l'educació a l'aula amb l'exigència de superar un determinat nombre de crèdits a través d'estades en empreses. En el cas de la UPV, aquestes estades estan regides per una relació professional, amb la qual cosa les parts (estudiant-empresa) subscriuen un contracte laboral remunerat.

La UPV ha iniciat aquest tipus d'ensenyament en el present curs amb el Màster Universitari en Enginyeria de Telecomunicació, que imparteix l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació (ETSET). A través d'aquesta titulació habilitant, la UPV és l'única universitat espanyola que ofereix l'opció dual en l'etapa de màster i postgrau amb l'acreditació de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA).

El Màster Universitari en Enginyeria de Telecomunicació amb esment dual compta amb 32 estudiants inscrits i 20 empreses participants en la seua primera edició. Les seues bondats van ser posades de manifest i compartides el passat 16 de novembre en un acte que va tenir lloc en l'ETSET, amb la participació de la vicerectora d'Organització d'Estudis, Qualitat, Acreditació i Llengües de la UPV, María del Val Segarra, la vicerectora d'Ocupació i Formació Permanent, María Dolores Salvador, i el director de l'ETSET, Héctor Esteban.

Formació a càrrec de l'empresa

El Màster Universitari en Enginyeria de Telecomunicació s'obté després de la superació de 120 crèdits ECTS. D'aquests, 48 s'aconsegueixen en l'àmbit de l'empresa, qui està obligada a oferir 18 crèdits a través d'un programa de formació adaptat a les tasques i requeriments que cada estudiant ha d'escometre en l'entorn professional. La resta -30 crèdits- formen part del Treball Final de Màster (TFM).

Les 20 empreses participants en aquesta primera edició del Màster amb esment dual són: VLC Photonics, Power Electronics, Celestica València, Analog Devices, Mahle, Fermax, Maxlinear, Indra, ETRA, Stadler, Accenture, DAS Photonics, ISTEC, S2grupo, NTTData, Edicom, Inetum, Tyris, Exfo i HP.

L'esment dual comporta un reconeixement acadèmic oficial a les titulacions de grau i màster universitari. A més, permet a l'estudiantat adquirir els coneixements teòrics assistint a classe en la universitat i aconseguir les competències pràctiques en empreses de manera simultània, no sols en finalitzar els estudis.

A més, el Màster Universitari en Enginyeria de Telecomunicació és l'únic a Espanya que compta amb l'aval de tenir l'acreditació per part de l'ANECA, l'organisme públic espanyol, adscrit al Ministeri d'Universitats, al qual li correspon la promoció i l'assegurament de la qualitat del Sistema d'Educació Superior.

Nature Research Highlight Nature Research Highlight
Un estudi liderat per la UPV detecta la major fugida de metà registrada en un pou petrolífer
Ajudes menjador Ajudes menjador
Oberta, fins al 6 de setembre, la fase 1 del termini de sol·licituds d'ajudes per a cobrir el menú del dia per al curs 2024-2025