Reduir els casos de càncer, l'objectiu

La UPV i Contra el Càncer València s'alien per a transformar la universitat en un espai sense fum

[ 31/05/2023 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) i l'Associació Espanyola Contra el Càncer València han signat un conveni de col·laboració per a impulsar els hàbits de vida saludable entre la comunitat universitària i transformar la universitat en un espai sense fum. L'objectiu d'aquesta iniciativa és protegir als qui no fumen del fum ambiental del tabac i dels aerosols dels cigarrets electrònics, desnormalitzar el consum i encoratjar al fumador a abandonar el seu hàbit.

Segons l'Observatori de l'Associació Espanyola Contra el Càncer, la Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb major nombre de persones fumadores diàries, 850.220, de les quals 60.886 tenen menys de 25 anys. “Només amb l'eliminació de l'hàbit tabàquic aconseguiríem reduir fins al 30% dels casos de càncer. Necessitem continuar sumant esforços per a poder aconseguir una generació lliure del tabac. El propòsit és que, en 2030, cap jove de 18 anys l'haja provat”, afirma Tomás Trenor, president de Contra el Càncer València.

Per la seua part, José E. Capilla, rector de la UPV, indica que “la universitat ha de ser la primera a donar exemple als seus campus, espais molt amplis on passem moltíssimes hores, i més en un context en el qual la gent està reclamant més mesures de les que actualment existeixen en la legislació. Nosaltres farem pedagogia de la salut i intentarem anar per davant generant espais sense fums i, en general, ambients saludables”.

Protecció solar, alimentació saludable i activitat física

El primer pas per a alliberar la UPV del fum del tabac serà recordar, a través d'una campanya informativa, les zones en les quals ja està prohibit fumar, com són les portes d'entrada als edificis del campus i les terrasses. Aquestes limitacions també apliquen a l'ús de qualsevol altre dispositiu d'inhalació de tabac, pipes d'aigua, cigarrets electrònics o vaporejadors, tant en espais a l'aire lliure com tancats.

A més d'afavorir els espais sense fum, el conveni pretén promoure la salut i la prevenció en altres tres àmbits, la protecció solar, l'alimentació saludable i l'activitat física dins de la comunitat universitària, accions que contribueixen a enfortir la salut i prevenir el càncer.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom