Presa de possessió

El rector José E. Capilla, en el seu discurs: "S'ha generat un nou escenari i tenim l'obligació d'aprofitar-lo"

[ 23/06/2021 ]

José E. Capilla ha pres possessió del seu càrrec com a rector de la Universitat Politècnica de València en un acte presidit per Ximo Puig, i al qual han acudit prop de 400 persones entre autoritats, representants de l'àmbit acadèmic, empresarial i social, i membres de la comunitat universitària. La cerimònia s'ha traslladat al pavelló esportiu del campus de Vera, on s'ha pogut mantenir la distància personal i la resta de recomanacions dictades per les autoritats sanitàries.

Capilla: “la universitat és motor generador de riquesa”

En el seu discurs, Capilla ha recordat que “després de més de tres dècades de servei a la institució” arriba al Rectorat “amb el compromís de treballar per l'interès de tota la comunitat universitària, i sempre disposat a escoltar, cercant el dialogue permanent.”

El rector ha reivindicat, a més, el paper de la universitat com a motor generador de riquesa. “Les universitats d'avui semblen ancorades en la història –n’hi ha prou amb veure els nostres vestits i el nostre himne– i, no obstant això, són autèntiques factories de futur. Ací, es desenvolupen nous projectes, s'innova, es generen resultats d'investigació que es donen a conèixer a través de publicacions, que donen lloc a patents i a empreses de base tecnològica. Ací, es col·labora amb l'empresa i les administracions transferint coneixement i tecnologia. Anem molt més allà de la formació.”

En aquest sentit, Capilla ha defensat que “la UPV és avui un element essencial de l'ecosistema social i econòmic de la Comunitat Valenciana en el qual s'integra i amb el qual manté un fort compromís. És una gran institució global i local, amb una projecció internacional que molts dels nostres conciutadans ni tan sols sospiten. Però, encara queda molt per fer: la pandèmia ha portat la digitalització que, al seu torn, obri un horitzó insospitat d'oportunitats d'internacionalització, d'oferta acadèmica, de captació d'estudiants, de millores de l'eficiència… Com a universitat pública, tenim l'obligació d'aprofitar-les”.

Puig: “la UPV ens està marcant el camí”

D’altra banda, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha volgut assenyalar que, “aquest curs ha sigut, sens dubte, un dels més difícils de la història de la universitat, però, gràcies a la lleialtat del professorat i del conjunt de la comunitat universitària, no ha sigut un curs perdut”.

I, sobre els desafiaments d'avui dia, el president Puig ha subratllat que “la Universitat Politècnica de València ens està marcant el camí de la transformació digital. La UPV té capacitat singular per a secundar les empreses, l'Administració i a tots els que estan en aquesta via d'innovació en la qual està la UPV”. I, en aquest sentit, ha afegit: “volem que la UPV siga la gran palanca tractora que ajude la societat valenciana a impulsar l'excel·lència, a transferir coneixement al teixit productiu, a estar en l'avantguarda industrial del segle XXI i generar nous nínxols d'ocupabilitat.”

Nou equip rectoral

Prèviament a la intervenció de José E. Capilla, ha pres possessió del seu càrrec el nou equip rectoral. Cinc vicerectors, sis vicerectores, el cap de gabinet, el secretari general i el gerent li acompanyaran en els pròxims quatre anys al capdavant de la institució.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera