- -
UPV
 

'Antolín Vivar', un disseny vencedor

L'alumne Álvaro Sanz guanya totes les categories del Design Challenge del Grupo Antolín, dotat amb 10.000 euros

[ 22/02/2021 ]

Álvaro Sanz, alumne del Màster en Styling i Disseny del Concepte en l'Automòbil de la UPV, és el guanyador de totes les categories del segon Design Challenge llançat pel Grupo Antolín.

El concurs reptava estudiants de disseny d'universitats i escoles de tot el món a imaginar com seria l'interior dels automòbils del futur.

“En l'actualitat, els cotxes estan pensats per a la conducció, però l'era dels vehicles autònoms, està pràcticament ací”, explica Álvaro. “Això provocarà un canvi de mentalitat i de concepte, un disseny d'interiors que haurà d'estar centrat en les persones i en la creació d’habitacles en els quals els viatgers estiguen còmodes i puguen interactuar els uns amb els altres”. Seguint aquestes idees, continua Álvaro “és com vaig idear el meu concepte guanyador, l'Antolín Vivar”.

L’Antolín Vivar

Álvaro Sanz ha sigut el guanyador de totes les categories del concurs: sostre intel·ligent (Smart Headliner), panells de porta intel·ligents (Smart Door Panell), quadre de comandament i consola central (Smart Cockpit), i materials i colors (Color&Trim), per la qual cosa ha rebut un premi total de 10.000 euros.

“El projecte d'Álvaro ha merescut ser el guanyador en totes les categories per la seua alta qualitat en tot el procés de disseny, la seua innovació i coherència en el conjunt de la proposta. Ha desenvolupat un interior complet amb un disseny molt atractiu que combina i integra a la perfecció noves tecnologies i materials innovadors i sostenibles. El resultat és un habitacle futurista i confortable per als seus passatgers”, ha destacat Javier Villacampa, director corporatiu d'innovació del Grupo Antolin.

El desafiament del Grup Antolín incloïa fer un disseny polivalent, tant per a la conducció personal com per a l’autònoma, així com integrar la tecnologia en sostres i panells de porta, fent-la més accessible a usuàries i usuaris. També reptava a pensar en altres aspectes, a part de les funcionalitats, com la sostenibilitat, la lleugeresa dels materials, i fins i tot, els possibles processos de fabricació.

“M'he inspirat en l'arquitectura, i per això he tractat de reproduir un saló, un habitacle en el qual els ocupants se senten pràcticament com a casa”, explica Álvaro. Amb aquesta finalitat, els seients del vehicle que ha dissenyat giren i queden enfront dels de darrere. A més, afegeix, “en els meus dissenys, la llum natural juga un paper fonamental, perquè crec que és el que dona calidesa a l'ambient i el que provoca que els ocupants se senten còmodes”.

Per a Álvaro, ser el guanyador de totes les categories del Design Challenge “és tot un somni”. Quan Grupo Antolín li va notificar que era el vencedor de totes les categories, explica, “vaig haver d'ensenyar-los el missatge als meus pares perquè m’ho confirmaren, perquè no m’ho creia, per a mi era una cosa increïble”.

La segona edició del concurs ha comptat amb la participació de més de 300 persones de 15 països.

De la UPV a treballar en el Grupo Antolín

Ser el guanyador del Design Challenge no sols li ha suposat guanyar els 10.000 euros del premi, sinó que ha passat a formar part del departament de disseny de l'empresa.

“Ja estic treballant amb ells i un dels projectes serà continuar desenvolupant més el meu disseny i intentar industrialitzar alguna de les parts de l'Antolín Vivar”, compta Álvaro Sanz, qui va triar el Màster en Styling i Disseny del Concepte en l'Automòbil de la UPV “perquè és únic a Espanya i perquè té un enfocament artístic, molt dirigit al disseny”.

Més informació

Notícies destacades


Mekreo, l'èxit d'un projecte de vida Mekreo, l'èxit d'un projecte de vida
Eliminar residus plàstics agrícoles és l'objectiu, des de fa dues dècades, d'Elena Moreno i Miguel García, els dos llicenciats UPV guanyadors del Climate Launchpad Spain 2025
EmoWELL EmoWELL
Un equip de la UPV i la UV crea un videojoc que ajuda a millorar la gestió emocional en gent jove universitària
Profeta a la seua terra Profeta a la seua terra
Dones de Ciència rendeix tribut a Benifaraig a la investigadora Amparo Chiralt
Myko, el futur de la construcció sostenible? Myko, el futur de la construcció sostenible?
Dos estudiants de la UPV, secundats per IDEES, guanyen la 5a edició de l'imaginPlanet Challenge i aconsegueixen la final europea del Climate Launchpad
Referent en l'R+D+I amb segell UPV Referent en l'R+D+I amb segell UPV
L'Institut ai2 de la UPV compleix 25 anys d'investigació amb més de 1000 projectes d'R+D+I a càrrec seu, 37 patents i 4 spin-off
Combustibles més eficients Combustibles més eficients
L'Institut de Tecnologia Química (CSIC-UPV) publica en la revista 'ACS Catalysis' el desenvolupament de nous catalitzadors per a reutilitzar el diòxid de carboni, substància clau en el calfament global



EMAS upv