'Antolín Vivar', un disseny vencedor

L'alumne Álvaro Sanz guanya totes les categories del Design Challenge del Grupo Antolín, dotat amb 10.000 euros

[ 22/02/2021 ]

Álvaro Sanz, alumne del Màster en Styling i Disseny del Concepte en l'Automòbil de la UPV, és el guanyador de totes les categories del segon Design Challenge llançat pel Grupo Antolín.

El concurs reptava estudiants de disseny d'universitats i escoles de tot el món a imaginar com seria l'interior dels automòbils del futur.

“En l'actualitat, els cotxes estan pensats per a la conducció, però l'era dels vehicles autònoms, està pràcticament ací”, explica Álvaro. “Això provocarà un canvi de mentalitat i de concepte, un disseny d'interiors que haurà d'estar centrat en les persones i en la creació d’habitacles en els quals els viatgers estiguen còmodes i puguen interactuar els uns amb els altres”. Seguint aquestes idees, continua Álvaro “és com vaig idear el meu concepte guanyador, l'Antolín Vivar”.

L’Antolín Vivar

Álvaro Sanz ha sigut el guanyador de totes les categories del concurs: sostre intel·ligent (Smart Headliner), panells de porta intel·ligents (Smart Door Panell), quadre de comandament i consola central (Smart Cockpit), i materials i colors (Color&Trim), per la qual cosa ha rebut un premi total de 10.000 euros.

“El projecte d'Álvaro ha merescut ser el guanyador en totes les categories per la seua alta qualitat en tot el procés de disseny, la seua innovació i coherència en el conjunt de la proposta. Ha desenvolupat un interior complet amb un disseny molt atractiu que combina i integra a la perfecció noves tecnologies i materials innovadors i sostenibles. El resultat és un habitacle futurista i confortable per als seus passatgers”, ha destacat Javier Villacampa, director corporatiu d'innovació del Grupo Antolin.

El desafiament del Grup Antolín incloïa fer un disseny polivalent, tant per a la conducció personal com per a l’autònoma, així com integrar la tecnologia en sostres i panells de porta, fent-la més accessible a usuàries i usuaris. També reptava a pensar en altres aspectes, a part de les funcionalitats, com la sostenibilitat, la lleugeresa dels materials, i fins i tot, els possibles processos de fabricació.

“M'he inspirat en l'arquitectura, i per això he tractat de reproduir un saló, un habitacle en el qual els ocupants se senten pràcticament com a casa”, explica Álvaro. Amb aquesta finalitat, els seients del vehicle que ha dissenyat giren i queden enfront dels de darrere. A més, afegeix, “en els meus dissenys, la llum natural juga un paper fonamental, perquè crec que és el que dona calidesa a l'ambient i el que provoca que els ocupants se senten còmodes”.

Per a Álvaro, ser el guanyador de totes les categories del Design Challenge “és tot un somni”. Quan Grupo Antolín li va notificar que era el vencedor de totes les categories, explica, “vaig haver d'ensenyar-los el missatge als meus pares perquè m’ho confirmaren, perquè no m’ho creia, per a mi era una cosa increïble”.

La segona edició del concurs ha comptat amb la participació de més de 300 persones de 15 països.

De la UPV a treballar en el Grupo Antolín

Ser el guanyador del Design Challenge no sols li ha suposat guanyar els 10.000 euros del premi, sinó que ha passat a formar part del departament de disseny de l'empresa.

“Ja estic treballant amb ells i un dels projectes serà continuar desenvolupant més el meu disseny i intentar industrialitzar alguna de les parts de l'Antolín Vivar”, compta Álvaro Sanz, qui va triar el Màster en Styling i Disseny del Concepte en l'Automòbil de la UPV “perquè és únic a Espanya i perquè té un enfocament artístic, molt dirigit al disseny”.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local