Steam Jam

La UPV busca despertar les vocacions científiques de l'alumnat, de 10 a 16 anys, a través del desenvolupament de videojocs i app

[ 26/01/2021 ]

El Consell Social de la UPV ha convocat la primera Steam Jam dirigida a estudiants de 10 a 16 anys.

El desafiament consisteix en el desenvolupament d'eines per a conèixer les carreres CTEAM (STEAM en anglès). L'alumnat ha d'inventar, dissenyar i programar videojocs o app capaces de fomentar els estudis i vocacions per les assignatures CTEAM: ciència, tecnologia, enginyeria, art i disseny i matemàtiques.

La segona edició del programa educatiu UP!Steam. Estimula el teu Talent conté sis seminaris web formatius oberts perquè aprenga a programar videojocs i app l'alumnat, des de 5é de primària fins a 4t d’ESO, pertanyent a centres de la província de València.

Cada centre educatiu pot presentar un equip per categoria (videojocs o app) format per joves de 10 a 16 anys. Els equips han d’estar equilibrats en gènere en la composició i liderats per una dona.

“És vital que des dels col·legis i instituts es promoga la formació basada en la recerca, es difonga l'impacte de la ciència en la societat, es fomente l'ús de les TIC i s'empren nous recursos educatius com els videojocs i les aplicacions”, ha assenyalat la presidenta del Consell Social de la UPV, Mónica Bragado.

Inscripció a l’Steam Jam

El termini d'inscripció està obert fins al pròxim 15 de febrer. Les escoles i instituts podran accedir a tota la informació a través de la web d’Up!Steam

En l'edició anterior es van presentar més 50 projectes, que van comptar amb l'assessorament de 45 alumnes de tercer i quart curs d'enginyeria, així com del màster d'enginyeria, que formaven part del programa de mentoria d’Up!Steam.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors