Beca de Hispasat

Dotada amb 5000 euros té com a objectiu augmentar el nombre de treballadores al sector aeroespacial i de les telecomunicacions

[ 07/01/2021 ]

El 8,1 de mitjana en el grau ha sigut una raó de pes per al jurat. Laura García Insa, enginyera aeroespacial per la Universitat Politècnica de València, ha guanyat la IV Beca “Dona Enginyera” d'Hispasat, dotada amb 5.000 euros, per a dur a terme estudis espacials de postgrau.

Laura García Insa ha triat el doble màster d'Enginyeria Habilitant i Hipasat a la Universidad Carlos III de Madrid, que cursa en anglès. Ha tornat a València amb motiu de les vacances nadalenques i fa balanç del que porta de curs. Està molt orgullosa de la beca aconseguida.

Fomentar el talent femení

Hispasat, l'operador espanyol de comunicacions per satèl·lit, vol amb aquesta beca fomentar la presència del talent femení en les àrees d'enginyeria amb l'objectiu d'augmentar el nombre de treballadores en el sector aeroespacial.

A aquesta quarta convocatòria s'han presentat un total de 18 candidates, de les quals 13 eren enginyeres aeroespacials i cinc de telecomunicacions. Laura Garci¿a Insa, enginyera aeroespacial per la UPV amb una nota mitjana de 8,1, va obtenir una beca Promoe per a realitzar l'últim curs del grau en la Universitat de Buffalo, als Estats Units.

El jurat ha valorat positivament “l’excel·lent expedient acadèmic” i ha tingut en compte la seua experiència internacional i la participació¿ en un projecte col·laboratiu que desenvolupà la Universitat de Buffalo amb enginyers de la NASA per a la recerca i el disseny d'una missio¿ espacial completa (Venus Atmosphere and Surface sample Transport, VAST). Destaca, també, la seua vocacio¿ pel sector aeroespacial i l’interès per l'exploracio¿ de l'espai i la innovacio¿.

Van formar part del jurat Alexia Rodri¿guez, en representació¿ del Col·legi Oficial d'Enginyers de Telecomunicació¿; Cristina de Bustos, pel Col·legi Oficial d'Enginyers Aeronàutics d'Espanya; i, per part d'HISPASAT, Antonio Abad, director tècnic i d'Operacions; Ignacio Sanchis, director de Negoci; Miguel Ta¿uler, director de Recursos i Organització¿, i Cristina Pérez Canto¿, directora de Comunicació¿.

El seu pas per la UPV

A Laura, que va acabar els estudis de grau als Estats Units, li agradaria tornar a l’Amèrica del Nord quan finalitze el postgrau perquè “em va agradar molt el sistema de treball, la forma que tenen de superar-se i de créixer”.

Recorda amb il·lusió el seu pas per la Universitat Politècnica de València, on va estudiar en anglès, en el grup ARA d'Alt Rendiment Acadèmic, i anima les joves a estudiar ciències perquè “les coses estan canviant. Cal anar per totes, perquè les xiques valem més”.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial