Càtedra d'Intel·ligència Artificial

La Universitat Politècnica de València i la Conselleria d'Innovació i Universitats s'uneixen per a abordar els nous reptes de les administracions públiques

[ 18/12/2020 ]

La Universitat Politècnica de València i la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital han creat la Càtedra d'Intel·ligència Artificial aplicada a l'Administració Pública.

L'objectiu de la càtedra és realitzar activitats per a potenciar i fomentar el desenvolupament de la intel·ligència artificial en l'àmbit de l'administració pública i, per a això, la Conselleria d'Innovació aportarà un total de 60.000 euros.

Durant la signatura del conveni, el rector de la UPV, Francisco Mora, ha assenyalat que “l'administració pública és la principal empresa del país, i avançar cap a uns sistemes sostenibles, eficaços i eficients passa per incorporar tecnologia al màxim nivell. Necessitem que els directius coneguen el potencial que té la tecnologia per a abordar els nous reptes de les administracions públiques i aconseguir fer coses que, potser, ni imaginen”.

Per part seua, la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, ha recordat que “una cosa és la digitalització i una altra la transformació digital en la qual estem immersos. Es tracta d'un canvi molt profund, un canvi cultural, de mentalitat i processos, a mitjà i llarg termini”.

Anàlisi dels problemes de manera transversal

Agilitar i facilitar l'atenció al públic, la presa de decisions o la protecció de dades són només algunes de les aplicacions que pot aportar la intel·ligència artificial al servei públic.

Salvador Navarro, gerent de la UPV i director de la Càtedra, ha assenyalat que “fer que aquesta Càtedra recaiga en la Gerència de la Universitat dona la possibilitat de poder treballar en els problemes del dia a dia de les administracions públiques de manera transversal, implicant el professorat i l'alumnat per a fer posteriorment una anàlisi col·laborativa”.

“En aquest moment el que tenim són moltes preguntes per respondre, i necessitem ciència, investigadors, tècnics… que ens donen les respostes. Possiblement ens ocorrerà que quan tindrem les respostes ens canviaran les preguntes, però precisament aquesta és la naturalesa d'aquesta mena de col·laboració”, ha apuntat Pedro Pernías, director general per a l'Avanç de la Societat Digital.

Càtedres d'empresa de la UPV

Amb la creació de la Càtedra d'Intel·ligència Artificial en són ja 67 les càtedres i aules d'empresa de la Universitat Politècnica de València, de les quals 20 han sigut creades amb administracions públiques.

Aquest programa permet potenciar les relacions de la Universitat amb l'entorn socioeconòmic, i incrementar –amb la col·laboració de les empreses i les administracions– l'oferta d'activitats, i la generació i la difusió del coneixement, així com contribuir a la formació dels futurs i futures professionals.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC