U-Ranking 2020

La UPV repeteix com la primera d'Espanya en docència i, a més, és la millor universitat de la CV, tant en recerca com en la classificació general

[ 01/07/2020 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) continua sent la millor universitat d'Espanya a nivell docent. Així ho assegura, per segon any consecutiu, el mesurador d'indicadors sintètics d'universitats espanyoles U-Ranking, que en l’última edició assenyala així mateix la institució que dirigeix Francisco Mora com la primera de la Comunitat Valenciana en la classificació general i a nivell de recerca, a més d'en l'àmbit docent.

4a el 2018, 3a l'any passat i 2a millor universitat d'Espanya en l'actualitat

Elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE), l'U-Ranking situa a més la UPV com la segona millor universitat d'Espanya en l'actualitat, continuant la seua línia ascendent dels últims anys. No en va, el 2018 ocupava la quarta posició, i l'any passat, la tercera. Al seu torn, cal destacar que, en l'àmbit de la investigació i la innovació, la UPV es troba també dins de les cinc primeres posicions nacionals.

Les deu universitats amb millor rendiment en investigació i innovació són públiques, mentre que cinc de les vuit institucions que encapçalen el rànquing de docència són privades. En tots dos casos, la UPV es consolida com una de les institucions de referència.

Un 97% del sistema universitari espanyol, analitzat

La vuitena edició d'U-Ranking, elaborada per la Fundació BBVA i l'IVIE, presenta millores metodològiques que confirmen la robustesa dels seus resultats i permeten ampliar el nombre d'universitats privades analitzades.

En aquesta vuitena edició, U-Ranking analitza un total de 70 universitats, 48 públiques i 22 privades, que representen el 97% del sistema universitari espanyol. L'estudi es basa en el seguiment de 20 indicadors diferents i la construcció de diversos índexs sintètics.

El projecte ha sigut dirigit pels professors Francisco Pérez, director d'Investigació de l'IVIE, i Joaquín Aldás, professor investigador de l'IVIE —tots dos catedràtics de la Universitat de València— en col·laboració amb Rodrigo Aragón, Inés Rosell i Irene Zaera, tècnic i tècniques d'investigació de l'Institut, i Francisco Goerlich, catedràtic de la Universitat de València i investigador de l'IVIE.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors