Sol·licitud d’Emèrit i Ad Honorem

Qui pot sol·licitar aquesta figura de professor i com es tramiten?

Professor Emèrit

Poden ser nomenats com a professors/as emèrits/as el personal funcionari jubilat, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària i complisca amb els següents requisits:

• Haver prestat serveis en activitats docents, d’investigació i/o gestió en la UPV almenys durant 25 anys com a funcionari de qualsevol cos docent universitari.
  • Acreditar un mínim de deu períodes d’activitat avaluats positivament (quinquennis i sexennis).
  • No haver sigut subjecte/a a sanció ferma de caràcter administratiu ni hi haja condemna per sentència judicial ferma per delictes relacionats amb l’exercici de les seues funcions.
  • Que haja accedit a la jubilació per edat.

Aquest nomenament és a temps parcial per un període màxim de tres anys (màxim P6), prorrogable com a màxim un any addicional (P3). Després d’això, es mantindrà la condició de professor/a emèrit/a amb caràcter vitalici a efectes honorífics.

La proposta de nomenament com a professor/a emèrit/a pot ser presentada per el/la propi/a interessat/a, o per un grup de professors del departament al qual pertanga (amb la seua acceptació). Aquesta proposta ha de ser realitzada a través del Registre de la UPV, abans de l’1 de març de l’any en què es produirà la seua jubilació.

El següent enllaç porta a la normativa completa en la qual s’expliquen les funcions, característiques i procés de sol·licitud d’aquesta figura:

Professor Ad Honorem

Poden ser nomenats com a professors/as Ad Honorem el Personal Docent i Investigador amb vinculació permanent amb la UPV que, havent desenvolupat una trajectòria acadèmica i professional d’especial rellevància, accedisca o haja accedit a la jubilació per edat i complisca amb els següents requisits:

• Haver prestat serveis destacats en l’exercici d’activitats docents, d’investigació i/o de gestió en la Universitat o en organisme públics d’investigació durant almenys 20 anys, dels quals almenys 15 anys han d’haver-ho sigut, o bé en la UPV, o bé en Instituts mixtos o interuniversitaris d’Investigació adscrits a la UPV.
  • Acreditar un mínim de cinc períodes d’activitat avaluats positivament (quinquennis i sexennis).
  • No haver sigut subjecte/a a sanció ferma de caràcter disciplinari durant el període de prestació de serveis.

La proposta de distinció com a Professor/a Ad Honorem serà concedida per acord del Consell de Govern, per iniciativa pròpia o a proposta d’algun dels òrgans de govern de les Escoles, Facultats, Departaments i Instituts. La distinció de Professor/a Ad Honorem serà per un curs acadèmic, amb un màxim de dues renovacions.