Projecció de la pel·lícula Un bany propi de Lucía Casañ
El Teatre Serrano de Gandia acollirà aquest dijous, 13 de març, a les 19 hores, la projecció de la pel·lícula Un bany propi, de Lucia Casañ, dins del cicle de Cinema en Valencià. La campanya la impulsen l’Agència AVIVA de Promoció del Valencià de l’Ajuntament de Gandia, el Servei de Normalització Lingüística del campus de Gandia de la UPV, la Universitat de València amb seu a Gandia i la Mancomunitat de Municipis de la Safor.

Un bany propi, primer llargmetratge de Lucía Casañ com a directora
Lucía Casañ és graduada en Comunicació Audiovisual (2014-2018), Premi Millor Estudiant del campus en la XVIII Edició dels Premis Consell Social de la UPV. Va presentar Un bany propi en el Festival Internacional de Cinema de Shanghai, un dels certàmens de cinema més importants d’Àsia Oriental i l’únic festival de cinema de la Xina qualificat de classe A per la FIAPF.
Per a Lucía, “va ser molt bonic ser a la sala el dia de l’estrena i sentir a la gent riure. Emocionar-se”. Així com saber, “que el públic havia connectat amb la nostra pel·lícula, amb els seus protagonistes”. I, encara que, “no ens emportem cap premi; competíem en la Secció Golden Goblet Awards amb pel·lícules bastant potents, amb directors que tenien un currículum extens amb seleccions a Cannes, Berlín o Venècia, per a mi ja va ser tot un premi ser allí”.

La singular història entre una dona i la seua passió pels banys
Un bany propi compta la història d’Antònia, una mestressa de casa exemplar de seixanta-cinc anys, que passa els seus dies atenent els deures de la llar i els encàrrecs familiars. No obstant això, aquesta senyora d’aparença afable guarda un estrany secret: està absolutament obsessionada pels banys. “Es parla de qui som, de com ens comportem… a través dels banys i la mirada d’Antònia”, avança la seua directora.
La pel·lícula és una producció de PTMedia amb distribució i vendes internacionals de Begin Again Films. A més, ha comptat amb la col·laboració d’À Punt Mèdia, Institut Valencià de Cultura i IVACE. Rodada entre València, Paterna i Borriana en 2023, està protagonitzada per Nuria González, Carles Sanjaime, Amparo Ferrer-Báguena, Antonio Martínez i Manu Valls.