Cinc històries i un cim

El repte vital que narra La huella y el tiempo arriba al campus de la mà d’un dels seus protagonistes

La huella y el tiempo, el guardonat documental dirigit per Raúl Vaquero narra l’experiència de cinc persones que emprenen una expedició per a coronar el Vallunaraju, una muntanya al Perú situada a quasi 6.000 metres d’altitud. La cinta planteja que l’edat no és una barrera, sinó “una oportunitat per a desafiar els límits físics i emocionals”.

La projecció arriba al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) a través del programa Universitat Sènior, oferint al públic la possibilitat d’acostar-se a una història inspiradora i de participar en un espai de reflexió sobre els reptes i les oportunitats de l’envelliment en la societat actual.

Els protagonistes d’aquesta història real són José Antonio, Leticia, Pepe, Álvaro i Pilar, un grup d’aventurers d’entre 66 i 70 anys que es van enfrontar a enormes pendents i al fred extrem, fins a aconseguir fer cim en el volcà Vallunaraju. El documental posa el focus en les seues experiències, marcades “per la superació, l’aprenentatge i la passió per la vida, contribuint a trencar estereotips associats a l’edat i a promoure una visió més activa i positiva de l’envelliment”.

Després del seu pas per diferents festivals, La huella y el tiempo continua la seua trajectòria com un viatge inspirador que convida a la reflexió.

La projecció del documental La huella y el tiempo tindrà lloc l’11 de maig a les 11.00 hores a l’Aula Magna del Campus de Gandia, dins de la programació cultural i formativa de la Universitat Sènior del campus.