El divendres 12 de juny de 2026, a les 21 h, l’ermita de Sant Antoni d’Alcoi es convertirà en una finestra oberta a l’univers amb una nova sessió d’observació astronòmica.
Les persones participants podran gaudir d’una nit especial sota les estreles, amb telescopis preparats per a recórrer el cel i descobrir constel·lacions, estreles, planetes com Venus i Jupiter, i objectes del cel profund, com per exemple cúmuls, galàxies i nebuloses.
L’activitat estarà guiada per integrants de l’Agrupació Astronòmica d’Alcoi –Astroalcoy, que compartiran els seus coneixements i la seua passió per l’astronomia d’una forma pròxima, divulgativa i accessible per a tots els públics. Una oportunitat perfecta per a mirar al cel amb altres ulls i descobrir que l’univers està bastant més prop del que sembla.
L’activitat començarà amb una xarrada:
Títol: “Eclipsis: quan la mecànica celeste es converteix en espectacle“
A càrrec de:
Carlos Arribas,
Membre de Astroalcoy des de fa més d’una dècada i es dedica principalment a l’astrofotografia.
Durant els últims anys ha unit la seua professió (mestre del col·le Carmelites) amb la seua afició, realitzant les xarrades divulgatives que Astroalcoy fa en les seues observacions públiques.
Informació de l’activitat
Data: divendres 12 de juny de 2026
Hora: 21 h
Lloc: Ermita de Sant Antoni d’Alcoi
Inscripcions: a través del formulari d’inscripcions
A càrrec d’Astroalcoy
L’Agrupació Astronòmica d’Alcoi –Astroalcoy va nàixer al desembre de 2003 amb l’objectiu de fomentar, desenvolupar i divulgar el coneixement i la pràctica de l’astronomia a Alcoi. El seu origen es remunta a un grup de persones aficionades que van començar a reunir-se per compartir experiències i realitzar eixides d’observació astronòmica.
Actualment, l’associació reuneix persones apassionades per l’astronomia, principalment d’Alcoi i de la província d’Alacant, amb una clara vocació divulgativa.
Entre els seus objectius es troben el foment de la pràctica astronòmica, la difusió de coneixements teòrics sobre aquesta ciència i la consolidació d’Alcoi com a punt de referència de l’astronomia a la província.
La iniciativa compta amb la col·laboració de la Càtedra ‘Alcoi Ciutat del Coneixement’ i Indústria Digital, impulsada al costat de l’Ajuntament d’Alcoi, Multiscan Technologies i l’Obra Social Caixa Ontinyent.