Acostar el talent dels estudiants d’enginyeria tèxtil a les empreses

La Conselleria d’Innovació i l’Ivace creen una taula de treball amb el Campus d’Alcoi de la UPV

La Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, liderada per Nuria Montes, i l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) han acordat la creació d’una taula de treball amb el campus de la Universitat Politècnica a Alcoi per a acostar el talent i el desenvolupament dels estudiants d’Enginyeria Tèxtil a les empreses del sector.

Segons ha assenyalat el secretari autonòmic d’Indústria, Felipe Carrasco, “l’objectiu és oferir al sector el coneixement i la investigació de noves tecnologies que ofereix la universitat com a valor afegit i que permeta a les empreses aconseguir el nivell competitiu que el mercat global exigeix”.

Felipe Carrasco i tècnics de l’Ivace han mantingut una reunió amb representants del Departament d’Enginyeria Tèxtil i Paperera del Campus de la UPV Alcoi, en la qual ha traslladat el compromís, tant de la Conselleria com de l’Ivace, de mantenir les línies de col·laboració en les quals es treballa.

Està previst que aquesta taula de treball s’active en les pròximes setmanes i la primera acció prevista és una jornada formativa per a posar en coneixement de la comunitat universitària d’Alcoi les ajudes que tenen en marxa tant l’Ivace com la conselleria de suport a projectes d’I+D+i que puguen encaixar en les seues línies de treball pel que respecta a la formació acadèmica com a la investigació i al desenvolupament de projectes de transferència de coneixement cap al sector tèxtil.

Des de l’any 2019, totes dues entitats col·laboren a través de la Càtedra IVACE del sector tèxtil amb profitosos resultats pel que respecta a la investigació i també a la formació específica de talent que s’assentisca en les empreses de la zona.

En aquest sentit el secretari autonòmic d’Indústria, Felipe Carrasco, ha indicat que aquest treball conjunt “ha sigut excepcional i el que volem ara és prioritzar quin camí prendrem tant des del punt de vista de la investigació com, i sobretot, de la rendibilitat de l’aportació pública, perquè tot aquest treball es transforme en coneixement que arribe a les petites i mitjanes empreses de la Comunitat Valenciana”.

Pel que respecta a la UPV, Pablo Díaz , director del Departament d’Enginyeria Tèxtil i Paperera, ha assenyalat que “aquesta col·laboració ha tingut com a resultat la formació específica d’investigadors, múltiples publicacions científiques de primer ordre i també aqueixa transferència de coneixement i sobretot de talent directament des de la Universitat a les empreses”.

En aquesta reunió també s’ha informat de la  posada en marxa en el curs 2024 – 2025 d’un nou doble grau universitari en tèxtil Moda i Química que aportarà més i millor coneixement i professionals al clúster tèxtil de la Comunitat Valenciana i de tota Espanya.

Després de la reunió el secretari autonòmic ha visitat les instal·lacions del Campus UPV Alcoi per a conèixer les línies de treball conjunt amb l’Ivace.