04/03/24
Noticia
“El plurilingüisme a Europa. Reptes i oportunitats” és el tema de la XXVII Jornada de Sociolingüística d’Alcoi

La Jornada tindrà lloc els dies 22 i 23 de març al Campus d’Alcoi de la UPV

En l’edició de 2024 la Jornada tractarà els reptes i les oportunitats del plurilingüisme a Europa, a partir del coneixement de diversos aspectes: models i experiències reeixides de política lingüística als estats, aplicacions en l’ensenyament de llengües i relació entre nacionalismes i llengües. La Jornada també vol debatre sobre l’estat de les llengües minoritàries en la conjuntura actual.

En el programa s’inclouen intervencions amb ponents del món universitari estatal i europeu, com Fernando Ramallo, de la Universitat de Vigo; Daniel Cetrà, de la Universitat de Barcelona; Vicenta Tasa, de la Universitat de València i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua; Vicent Climent-Ferrando, de la Universitat Pompeu Fabra; Alina Mihaela Chezan, de la Universitat de València; Sinèad Giblin, del Loreto College Foxrock de Dublín (Irlanda), i Vanessa Denon, de l’Atheneum Geraardsbergen (Bèlgica).

També hi haurà dues activitats complementàries destacables: una visita guiada a l’exposició “Carme Miquel i Diego, una mestra del país” i la ruta guiada “Els espais de l’Ovidi”, amb Jordi Tormo, autor del llibre Ovidi Montllor. Un obrer de la paraula.