Claustre universitari 2023

"Haver aconseguit un bon posicionament en l'assignació pressupostària de la Generalitat en el 2023 ens fa estar tranquils de cara al 2024"

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), José E. Capilla, ha afirmat que haver aconseguit en 2023 que la UPV mantinga el 27% del total de recursos que la Generalitat Valenciana injecta a les universitats públiques valencianes suposa “un bon resultat que ens fa estar tranquils de cara al 2024”. El rector ha realitzat aquestes declaracions en la sessió anual del Claustre universitari, celebrada el 14 de desembre.

Al llarg de la presentació del balanç de la seua gestió en aquest any, Capilla ha incidit en les qüestions més rellevants, entre les quals es troba l'aportació econòmica que realitza el govern autonòmic al sistema públic universitari. Sobre aquest tema, ha recordat que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, es va comprometre en el seu discurs d'obertura del curs universitari a mantindre el nivell de finançament obtingut en 2023.

“Mantindre un sòl de finançament adequat i fins i tot elevar-lo de cara a 2024 era un objectiu bàsic, mentre els nostres indicadors no han cessat en la seua millora. La distribució per al 2024 serà la mateixa que s'ha aconseguit en 2023, inclosa la partida addicional de 7,5 milions d'euros per a la UPV”, s'ha congratulat el rector.

Retribucions addicionals al PDI

De la mateixa manera, el rector ha destacat com un assoliment la recent aprovació per part del Consell de Govern i del Consell Social de les retribucions addicionals destinades al personal docent i investigador (PDI), a partir dels recursos propis de la UPV. “D'aquesta manera, deixem de dependre de les pròrrogues que la Generalitat anava aprovant i eixim d'una situació d'incertesa, o fins i tot d'angoixa”.

Increment sostingut d'estudiants

En un altre ordre de temes, Capilla ha qualificat de “molt bona notícia” l'increment d'estudiants de nou ingrés en les titulacions tant de grau com de màster, una pujada que, a més, s'ha aconseguit per segon any consecutiu. Concretament, el percentatge d'alumnat de nou ingrés en grau ha augmentat un 4,4% respecte al curs anterior, en el qual ja es va obtenir un 10,5% d'increment.

Per part seua, la matriculació de nou ingrés en els 78 màsters que ofereix la UPV ha pujat un 8% en un any, la qual cosa suposa novament el valor més alt de la sèrie històrica.

Informe de la Defensoria Universitària

La sessió del Claustre s'ha iniciat amb l'informe de la Defensora Universitària, Ana Belén Anquela, qui ha oferit dades i informació sobre l'activitat duta a terme al capdavant del càrrec que exerceix des de setembre de 2022 fins a agost d'enguany. En aquest període es van tractar 55 expedients, la meitat dels quals van ser sol·licituds o reclamacions interposades per l'alumnat referents, en la seua majoria, a l'àmbit acadèmic.

El Claustre universitari és el màxim òrgan de representació de la comunitat universitària i està compost per 300 membres que representen a tots els sectors de la comunitat universitària. Els Estatuts de la UPV estableixen que ha de reunir-se, almenys, una vegada a l'any.

Pots accedir de manera íntegra a la sessió del Claustre del 14 de desembre en el següent enllaç

(15/12/2023)