Meet Ukraine

La presidenta de l'Agència Estatal per al Desenvolupament del Turisme d'Ucraïna participarà en la jornada O-CITY Innovació per al desenvolupament dels territoris

Una delegació d'Ucraïna, liderada per la presidenta de l'Agència Estatal per al Desenvolupament del Turisme, Mariana Oleskiv, i l'exministre de Desenvolupament Econòmic i Comerç, Pavlo Kukhta, visitarà el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) dilluns, 16 de gener.

La visita al campus universitari de la UPV està inclosa en l'agenda institucional de la delegació ucraïnesa amb motiu de la seua participació en la Fira Internacional de Turisme (FITUR). En aquesta fira, que tindrà lloc del 18 al 23 d'aquest mes a Madrid, Ucraïna compta amb un estand propi -cedit per l'organització de FITUR- des del qual donarà visibilitat a la situació actual del país.

Per a això, disposa de Meet Ukraine: proposta elaborada en col·laboració amb Tourism & Society Think tank (TSTT), la Universitat de Ciències Aplicades de Dresden (Alemanya) i la UPV en el marc del projecte O-CITY. Es tracta d'una iniciativa per a “la creació d'espais de connexió entre Ucraïna i entitats culturals, turístiques i educatives espanyoles, així com l'anàlisi de polítiques turístiques i l'enfortiment del patrimoni cultural del país”, com ha explicat el director del projecte i professor del Campus de Gandia, José Marín-Roig.

Innovació per al desenvolupament del territori

La jornada “O-CITY Innovació per al desenvolupament dels territoris” ha sigut organitzada per la Càtedra O-CITY Territori Valencià, iniciativa impulsada per la UPV que compta amb el patrocini de la Diputació de València.

La sessió inclou dues ponències: “El turisme a Ucraïna: passat i futur”, a càrrec de la presidenta de l'Agència Estatal per al Desenvolupament del Turisme d'Ucraïna, Mariana Oleskiv, i “El projecte O-CITY i els seus casos d'ús”, que impartiran Marta Ciudad i José Marín-Roig.

En la jornada, que començarà a les 10.45 hores, estaran presents el vicerector d'Internacionalització i Comunicació de la UPV, José Francisco Monserrat i Estefanía Osorio, directora acadèmica del Grau en Turisme que s'imparteix al Campus de Gandia. A més, s'ha previst una trobada amb la comunitat ucraïnesa, a la qual també assistiran autoritats locals i provincials.

(13/01/2023)