Augmenta el nombre d'inscripcions

La plataforma de cursos en línia de la Universitat Politècnica de València supera els 4 milions d'inscripcions

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha aconseguit superar els quatre milions d'inscripcions a la plataforma de MOOC (cursos en línia oberts i massius) impulsada per la Universitat de Harvard i el MIT, convertint aquesta aposta per la formació en línia en una de les majors en funcionament en universitats de parla hispana a escala mundial.

Entre les temàtiques més demandades per les persones usuàries destaquen especialment els cursos d’idiomes i els cursos sobre eines útils en la feina.

Fins ara, i des de l'arrancada de la iniciativa l'any 2013, la UPV ha creat un total de 130 cursos. La majoria dels cursos són en espanyol (97), tot i que hi ha una oferta significativa en anglès (31, un 24%) i cursos en valencià (tres) i francès (un). La UPV també ofereix onze certificacions professionals pròpies (quatre en anglès), quatre certificacions professionals conjuntament amb altres universitats, un micromàster (que proporciona crèdits per a un màster propi) i tres programes X-Sèries (agrupacions sense orientació professional).

Els més demandats

Els cursos amb més persones inscrites són els tres dedicats a l'ensenyament de l'espanyol, seguits dels tres dedicats a l'Excel, els quatre d'anglès intermedi nivell B2, el d’introducció a la gestió de projectes, el d’introducció a la programació en Android, el d'introducció a la borsa, el curs d'aprendre a menjar sa i el d'introducció a la programació en Python, que sumen més de la meitat de les inscripcions.

Els cursos amb més certificats comprats són els tres dedicats a l'ensenyament de l'espanyol, els tres d'Excel, els quatre d'anglès intermedi nivell B2, el d’introducció a la gestió de projectes, el d’introducció a la programació en Android, el d’introducció a la borsa, el dels ODS i l'Agenda 2030 i el curs d'introducció a la programació en Python.

La UPV, 5a institució del món en nombre de MOOC en edX

La Universitat Politècnica de València (UPV) va començar amb els MOOC l’any 2013 amb dos cursos en una plataforma pròpia, upvx.es, i des de llavors, ha publicat els seus cursos en tres plataformes (upvx.es, miriadax.net i edx.org) usant tres tecnologies (Google Course Builder, MiriadaX i Open edX).

En el seu model, la institució opta per cursos basats en vídeos curts de teoria de 2 a 10 minuts, amb una pregunta curta de reforç després de cada vídeo, agrupats en mòduls setmanals, amb un examen per a cada mòdul i un examen final basats en preguntes de tipus test, de resposta numèrica o de resposta de text curt. Tots els cursos tenen un fòrum on l’alumnat pot comunicar-se amb l'equip del curs i entre si.

(01/12/2022)